مسئول روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان و مدیر نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی گفت: نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین درسالهای آتی ادامه پیدا کرده و مقطعی نیست.

قصد داریم ایده‌ها و سرمایه‌ها را در کنار هم قرار دهیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سیدرضا میرحسینی در حاشیۀ اختتامیۀ نخستین نمایشگاه ملی فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی گفت: قصد داریم در دوره بعد، با برگزاری جشنواره‌ای در زمینۀ استارآپ‌ها، تلاش کنیم شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها از ایده‌های مطرح‌شده بهره ببرند و از این طریق ایده‌ها و سرمایه‌ها را در کنار هم قرار دهیم.

وی با بیان این‌که هرچند کرمان به نمایندگی از کلان‌شهر‌های کشور، به برپایی رویدادی نمایشگاهی، آموزشگاهی و رسمی با عنوان «فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی» اقدام کرده، اما قصد نداریم میزبانی نمایشگاه در انحصار کرمان باشد، گفت: در نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی، نهاد‌های دولتی وارگان‌هایی را معرفی کردیم که به‌نوعی با کاربرد فن‌آوری در روابط‌عمومی، زمینۀ خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کرده‌اند و در تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار، گام‌های خوبی برداشته‌اند.

میرحسینی با تأکید بر این‌که اطلاع‌رسانی نامناسب، بسنده کردن به روش‌های سنتی و استفاده نکردن از تکنولوژی نوین در عرصۀ روابط عمومی، فاصلۀ بین مردم و مسئولان را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: نارسایی ارتباط میان مردم و مسئولان، باعث کاهش اعتماد سرمایۀ اجتماعی می‌شود.

وی افزود: در نتیجۀ ضعف و ناکارآمدی سیستم اطلاع‌رسانی، مسئولان تصور می‌کنند روابط‌عمومی‌ها نمی‌توانند خدمات ارایه‌شده را به‌خوبی به مردم منتقل کنند و از طرفی مردم نیز احساس می‌کنند حرف آن‌ها به گوش مسئولان نمی‌رسد؛ بنابراین، در این میان نقش روابط‌عمومی‌ها دیده نمی‌شود.

مسئول روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان با بیان این‌که در جامعۀ امروز شاهد شکاف عمیق بین نهاد‌های رسمی با بدنۀ جامعه هستیم، گفت: مردم تصور می‌کنند نهاد‌ها ناکارآمد هستند، پول آن‌ها را به‌درستی خرج نمی‌کنند و عوارض پرداخت شده ازسوی آن‌ها در شهر به هدر می‌رود؛ در مقابل شهرداری‌ها نیز تصور می‌کنند مردم از مشارکت با آن‌ها سرباز می‌زنند؛ بنابراین، در شرایط اطلاع‌رسانی ناقص، یک احساس منفی دوسویه میان آن‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کلان‌شهر‌هایی مانند کرمان، اطلاع‌رسانی نامناسب و بسنده کردن به روش‌های سنتی و عدم استفاده از تکنولوژی نوین در عرصۀ روابط‌عمومی، از همراهی مردم با مسئولان جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل، مناسب‌ترین راه برای ارتباط با مخاطبان، استفاده از فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی است.

مدیر نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی با بیان این‌که بانک‌ها به‌واسطۀ ابزار‌های جدید اطلاع‌رسانی، در مشتریان خود احساس تعلق ایجاد کرده‌اند، اما این رویه در شهرداری‌ها کمتر اتفاق می‌افتد، گفت: باید با هم‌افزایی بیشتر، حرف مردم و مسئولان را به یک‌دیگر برسانیم.

میرحسینی افزود: درصورتی که در دورۀ بعد، کرمان میزبان نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی باشد، با برگزاری جشنواره‌ای در زمینۀ استارآپ‌ها، تلاش می‌کنیم تا شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها، از ایده‌های مطرح‌شده در راستای خدمت‌رسانی خود استفاده کنند.

در نخستین دورۀ برگزاری نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی، ۳۰ غرفه برپا شد که یک‌سوم آن مربوط به کرمان و سایر غرفه‌ها، متعلق به نهاد‌ها و شرکت‌های ملی و استان‌های دیگر بود.

انتهای پیام/ح

اختتامیه نمایشگاه فن آوری های نوین در روابط عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.