نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد که در حال حاضر تعداد آمریکایی‌هایی که قصد ترک آمریکا را دارند از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت گالوپ، با وجود اینکه «دونالد ترامپ» بیشتر وقت خود در دوره ریاست جمهوری اش را صرف کم کردن تعداد افرادی که قصد ورود به آمریکا را دارند کرده است، از زمان روی کار آمدن او، تعداد افرادی که قصد خروج از آمریکا را دارند هم رکورد زده است.

نتایج نظرسنجی اخیر مؤسسه گالوپ نشان داد که در حال حاضر تعداد آمریکایی‌هایی که خواهان خروج از آمریکا هستند از هر زمان دیگری بیشتر شده است. بر اساس این نظرسنجی، ۱۶ درصد مردم آمریکا گفته اند که خواهان خروج دائم از کشور هستند. در دوره «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، ۱۰ درصد مردم خواستار خروج از کشور بودند. در دوره جورج دبلیو بوش هم این رقم ۱۱ درصد بود.

به نظر می‌رسد که این افزایش بی سابقه تصمیم برای خروج از آمریکا بیشتر در میان قشری از مخالفان ترامپ رخ داده است؛ یعنی زنان، جوانان و افرادی با درآمد پایین. در دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ، ۲۰ درصد از زنان اعلام کرده اند که قصد خروج از کشور را دارند. در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و جرج دبلیو بوش به ترتیب ۱۰ و ۱۱ درصد زنان چنین درخواستی داشتند. درصد مردانی هم که در این دو سال ریاست جمهوری ترامپ قصد خروج از کشور را داشتند ۱۳ درصد بوده است.

همچنین در دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ، ۳۰ درصد آمریکایی‌های زیر ۳۰ سال اعلام کرده اند که قصد خروج از کشور را دارند. شایان ذکر است که این رقم در میان افراد فقیر آمریکا هم رکورد زده است. در دوره ترامپ، از هر ۱۰ آمریکاییِ فقیر ۳ نفر آن‌ها (۳۰ درصد) اعلام کرده اند که قصد خروج از کشور را دارند. این رقم در دوره باراک اوباما زیر ۱۳ درصد بود.

بر اساس بررسی‌های مؤسسه گالوپ، نظر مردم آمریکا درباره ریاست جمهوری ترامپ دلیل اصلی آن‌ها برای ترک کشور است. کانادا در صدر فهرست کشور‌هایی قرار دارد که این افراد ساکن آمریکا قصد مهاجرت به آن را دارند. در واقع ۲۶ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که در صورت خروج از آمریکا، کانادا را برای سفر انتخاب خواهند کرد.

در این نظرسنجی ۱۰۰۰ آمریکایی بالای ۱۵ سال شرکت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار