کارشناس علوم ارتباطات گفت: رسانه ملی عنوان ملی خود را دارد، باید حرف تمامی مردم را بزند و صدای آن‌ها باشد.

صدا و سیما در پوشش اخبار دولت کم نذاشته استبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دوشنبه ۱۰ دی‌ماه، حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور، در جمع وزیر و مدیران وزارت نیرو، ضمن بیان محاسن و اثرات برجام گفت: دلیل اینکه اقدامات دولت بیان نمی‌شود این است که رسانه‌ها آن‌ها را عنوان نمی‌کنند؛ برای مثال گاهی صدا و سیمای ما تصور می‌کند که تعریف از دولت، مکروه است در حالی که تعریف از دولت مستحب و یا واجب است.

رئیس جمهور در حالی معتقد به عدم انتشار محاسن برجام توسط رسانه‌ها خصوصا صدا و سیماست که برخی از کارشناسان و مردم رسانه‌ها را به جانبداری از دولت متهم می‌کنند.

در همین رابطه مجید امرایی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس رسانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره نقد رئیس جمهور مبنی بر اینکه صدا و سیما از تعریف دولت اکراه دارد، گفت: یکی از مجموعه‌هایی که مدام در دولت‌های مختلف نزدیک به ۲۰ سال گذشته مورد انتقاد قرار گرفته، مجموعه صدا و سیما بوده است. این در حالی است که رسانه ملی اسمش با خودش است و عنوان ملی خود را دارد، یعنی نباید حرف‌های احزاب و اقشار خاص را بزند، بلکه باید حرف تمامی مردم را بزند و صدای مردم باشد تا همه رضایت داشته باشند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اکنون ما نزدیک به ۱۲ شبکه سراسری داریم که تمامی اخبار دولت را پوشش می‌دهند؛  فکر می‌کنم که کمی دور از عدالت است که بخواهیم به فعالیت‌های رسانه ملی این‌طور نگاه کنیم و یا بخواهیم بگوییم که فعالیت‌های دولت بسیار بزرگ بوده و در رسانه ملی مطرح نشده است.

وی در ادامه گفت: صدا و سیما تا جایی که می‌توانست، در اخبار، گفتگوی خبری یا برنامه‌های دیگر اقدامات دولت را پوشش داده است. معتقدم که صدا و سیما در پوشش اخبار دولت کم نذاشته است، البته ممکن است نقد‌هایی بر این سازمان وارد باشد، کما اینکه تمامی مدیران صدا و سیما هم این نقد‌ها را قبول دارند.

این پژوهشگر علوم ارتباطات با بیان اینکه برجام، نکات مثبت چندانی برای مردم نداشته است، گفت: صدا و سیما نمی‌تواند مردم را دچار تناقض کند؛ اکنون مردم وضعیت فعلی را می‌بینند، برجام وضعیت مثبت زیادی برای معیشت مردم نداشته است، پس از امضای برجام اروپا با ما نبود، در حقیقت بر ما بوده است، در آن زمان چند شرکت فرانسوی به ایران آمدند یا چند شرکت انگلیسی در حوزه نفت به ایران سفر کردند، اما پس از مدتی پا پس کشیدند؛ به گونه‌ای که  در حال حاضر قیمت خودرو سر به فلک کشیده است.  من معتقدم که باید صادقانه و عادلانه و واقع بینانه این قضایا را دید.

امرایی در ادامه گفت: اگر مسائل جامعه را واقع بینانه ببینیم، متوجه می‌شویم که بعضی از اقدامات دولت همانند دولت‌های قبل، مثبت بوده، اما از اقدامات انجام نشده دولت، صدا و سیما نمی‌تواند حرفی نزند؛ در ابن صورت جایگاه رسانه ملی خدشه‌دار می‌شود. به اعتقاد بنده، دولت باید صادقانه بابت وعده‌های انجام نشده خود از مردم عذر خواهی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۹ دی ۱۳۹۷
متاسفانه دولت همزمان هم مظلوم نمایی و هم باج خواهی میکنه.