مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ۲۶ پایگاه ثابت وسیار امداد ونجات در جاده‌ها و مناطق برفگیر استان استقرار یافته است.

سعید رهبرسوره مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: این پایگاه‌ها شامل ۱۷ پایگاه ثابت، ۲ پایگاه کوهستان، ۲ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری و یک پایگاه امداد هوایی همچنین چهار پایگاه امداد و نجات بین شهری موقت در سه راهی دارلک در مهاباد، قره تپه سلماس، سه راهی قره کلیسا در چالدران و احمد آباد شاهین دژ است.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۶۹۶ نجاتگر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی، زمستان امسال در پایگاه‌های امداد و نجات آماده خدمات رسانی به مردم هستند همچنین ۲ هزار و ۲۰۸ دستگاه آمبولانس، هزار و ۲۸۸ خودروی نجات، هزار و ۵۶۴ خودرو امدادی، یک فروند بالگرد در پایگاه‌های استانی تدارک دیده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح امداد و نجات زمستانی تا پایان سال ادامه می‌یابد اضافه کرد: هرروز چهار نفر نجاتگر و یک راننده به همراه یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل امدادی و ست نجات در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای ثابت و موقت آماده ارائه خدمات هستند.

رهبرسوره گفت: امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودرو‌های گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ج

طرح امداد و نجات زمستانی هلال احمر در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.