راهداران مازندران ۱۳ ساعت گذشته در ۱۳ گردنه برفگیر و صعب العبور در ارائه خدمات به مسافران موفق بودند.

نجفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از بعدازظهر دیروز که بارش برف در جاده‌های هراز، سوادکوه و چالوس آغاز شده بود و منجر به بسته شدن جاده چالوس برای ساعاتی شد ، گفت:راهداران دیشب در ۱۳ گردنه برفگیر و صعب العبور استان با همه تجهیزات راهداری مشغول نمک پاشی، برفروبی و ارائه خدمات به مسافران بودند.

وی افزود: راهداران از ۲۶ آذرماه در ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان مستقر هستند و به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

نجفی گفت: ۳۰۰ راهدار در قالب ۳۲ اکیپ با استقرار ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر و نمک پاش در جاده‌های برف گیر استان بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به مسافران زمستانه هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: ۲۲ باب راهدارخانه نیز جهت عملیات راهداری زمستانی شامل امدادرسانی، اسکان مسافران در راه مانده تجهیز شدند.

وی گفت: مرکز مدیریت راه‌های مازندران با شماره ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌های مازندران است.

امیرحسین عسکرزاده رئیس جمعیت هلال احمر چالوس نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت:بارش برف شدید دیشب در جاده چالوس مربوط به دهانه جنوبی تونل کندوان حوزه استحفاطی استان البرز بود، اما نیرو‌های راهداری این شهرستان در مسیر برای امدادرسانی سریعتر  حضور داشتند.

وی افزود: دیشب برای سرعت در امدادرسانی ۲۰ نفر از نیرو‌های جمعیت هلال احمر چالوس در ۴ پایگاه آزاد راه، لارک، ندا و کندوان با آمبولانس، دستگاه ست نجات و تیم‌های امدادی و خودرو آرگو که قابلیت امدادرسانی در روی آب و برف را دارد در آماده باش کامل بودند.

عسکرزاده گفت: خوشبختانه در بارش شدید برف دیشب مسافری گرفتار  برف و کولاک این مسیر نشد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

انتهای پیام/آ

امدادرسانی نیروی‌های راهداری در جاده‌های برف گیر استان

برچسب ها: راهداران ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.