هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از میزان بودجه معاونت علمی در سال ۹۸ تا رونمایی از اولین سامانه مالی شرکت‌های دانش‌بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

بودجه ۹۸ معاونت علمی همانند سال گذشته است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره بودجه سال آینده معاونت علمی گفت: بودجه ما اکنون از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده و برای نیازهای معاونت سرفصل‌هایی مشخص شده است؛بودجه تعیین شده همانند هرسال است و ما از نظری که دولت دارد فاعل می‌کنیم.

پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ورود دانش بنیان‌ها به بورس

علیرضا دبیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در مراسم رونمایی از تأمین مالی و سرمایه‌گذاری برای  شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها گفت: این سامانه برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و برطرف کردن خلا موجود کار خود را آغاز می‌کند؛ باید بتوانیم در فضای کنونی بخش خصوصی را به سمت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها سوق دهیم تا آن‌ها بتوانند از منابع موجود مالی در راستای کمک کردن به شرکت‌ها بهره‌مند شوند.

پیش‌فاکتور‌ها و سقف حمایت‌ از مراکز علمی و پژوهشی پیگیری می‌شود

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و رئیس ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: شکی نیست که با تلاش پژوهشگران و فناوران، محصولات دانش‌بنیان ایرانی روزبه‌روز توسعه پیدا خواهند کرد و بیش‌از‌پیش برای برند «ساخت ایران» در بازار‌های داخلی و خارجی اعتبار کسب می‌کند.

صالحی تعداد کل پیش‌فاکتور‌های صادرشده در جریان برگزاری ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را ۱۴ هزار و ششصد و چهل‌وپنج فقره بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود ۲ تا ۳ درصد از این رقم تبدیل به فروش قطعی شود.

قدرت‌نمایی ایران با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز فضایی در دنیا

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های بخش فضایی کشور، تصریح کرد: ما در معاونت علمی در حوزه فضا، بر روی ساخت، پرتاب ماهواره و ایجاد زیرساخت‌های آن تمرکز کرده‌ایم؛ ر تلاش هستیم تا ضمن بهبود زیرساخت‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی برای تحقق پرتاب و توسعه فناوری‌های فضایی نیز داشته باشیم، اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد تا سال ۱۴۰۴ به اهداف راهبردی خود دست پیدا خواهیم کرد.

تبدیل توسعه شرکت‌های خلاق به برنامه ملی

محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در آیین افتتاحیه اولین شتاب‌دهنده تخصصی استارت آپ‌های حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، گفت: امروز شتاب‌دهنده تخصصی استارت آپ‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی نمونه موفق راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ها در این حوزه است. در تلاش هستیم با راه‌اندازی مبادی ورودی همانند مرکز رشد و نوآوری، برخی از موضوعاتی که بر دوش حاکمیت است را به مراکزی همانند مراکز رشد و فناوری انتقال دهیم.

جوانان باید بخشی از اقتصاد کارآمد جامعه شوند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه جشنواره ایران ساخت بیان کرد: برای آنکه بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم نیازمند حرکت جدی هستیم و امیدواریم که چنین برنامه‌هایی در قالب این جشنواره ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار