ستاری با اشاره به اهمیت جشنواره‌هایی مانند ایران ساخت گفت: در سایه چنین برنامه‌هایی باید جوانان را بخشی از اقتصاد جامعه کنیم.

بخش خصوصی به هرکجا که پا گذاشته موفق بوده است / برگزاری جشنواره ایران ساخت با هدف برجسته کردن نشان تجاری کالای ایرانیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه جشنواره ایران ساخت بیان کرد: برای آنکه بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم نیازمند حرکت جدی هستیم و امیدواریم که چنین برنامه‌هایی در قالب این جشنواره ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: امیدواریم که جوانان بتوانند بخش موثری از اقتصاد جامعه محسوب شوند و نسل جدید و کارآفرین آینده کشور را بسازند.

 

بدخواهان در پی خشکاندن  امید ما در جامعه هستند

در ادامه پرویز کرمی دبیر کل جشنواره ایران ساخت در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در تالار وحدت در حال برگزاری است، گفت: بدخواهان ایران در پی خشکاندن ایمان و امید ما در جامعه هستند.

دبیر کل جشنواره ایران ساخت با بیان اینکه طبیعت به ما حرکت را آموخته است اظهار کرد: دانش و فرهنگ، چرخ‌های جلو برنده جامعه هستند، اما آنچه به این چرخ‌ها نیرو و حرکت می‌بخشد ایمان و امید است. بی شک تلفیق دانش و فرهنگ مومنانه، ما را از اینجایی که هستیم، بالاتر خواهد برد.

وی با اشاره به جوانان پرشور گفت: در یک یک آنان، عشق به ساختن و بالا رفتن موج می‌زند. دانشمندان و نخبگان و متخصصان و پژوهشگران بسیاری، دانش ساختن و آباد کردن را می‌دانند. مدیران دلسوز و مسوولان دلسوخته‌ای هم در عرصه هستند که فردای روشن‌تر و بهتری را برای همه ما آرزومند هستند، مردم نیز در انتظار به ثمر نشستن این تلاش‌ها و حامی بزرگ آنان هستند.

برجسته کردن نشان تجاری کالای ایرانی؛ هدف جشنواره ایران ساخت 

کرمی درباره جزئیات دومین جشنواره «ایران ساخت» گفت: دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالا‌ها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالا‌های مرغوب ایرانی» و در یک کلام حمایت از تولید ملی پا به عرصه گذاشت. در بخش‌های ادبیات، هنر‌های تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، ایده بازار و بخش دانش آموزی، پذیرای آثار از سراسر کشور بود و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» بود.

دبیر کل جشنواره ایران ساخت در باره آمار هریک از بخش‌ها گفت: از مجموع ۲۸۳۸ اثر رسیده، در بخش ادبیات ۴۷۴ اثر، در بخش هنر‌های تجسمی ۸۴۰ اثر، در بخش دیداری و شنیداری ۹۲۳ اثر، رسانه‌های دیجیتال ۲۶۴ اثر و ایده بازار ۲۳۰ اثر به این جشنواره ارسال شد و در این میان آثار برگزیده طی پنج روز در خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمد.

وی با بیان اینکه هر جا که بخش خصوصی و مردم در آن، پای گذاشته اند، ماندگاری و استمرار نیز، پا گرفته است، اظهار کرد: امیدوارم که این بخش از جشنواره بیش از پیش، مورد توجه مردم و بخش خصوصی قرار گیرد و آنان، خود استمراردهندگان این حرکت ملی باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار