معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: با رتبه بندی بازرگانان، علاوه بر افزایش شفافیت، نظارت‌ها بیشتر و بهتر می‌شود.

ساماندهی نظارت‌ها و افزایش شفافیت با رتبه بندی بازرگانانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام امیری در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به رتبه بندی بازرگانان افزود: فعالیت‌های تجاری بازرگانان در داخل کشور را بر اساس وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی کردیم و با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات بعدی، اقدامات مفصلی در این باره برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته اقدامات موثری در حوزه توسعه سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری آغاز کردیم و از اسفند ماه، نخستین مراحل اجرای این سامانه عملیاتی شد و بخش های مختلفی از آن به بهره برداری رسید.

امیری اضافه کرد: اکنون مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و داده‌ها را در داخل سامانه اعتبارسنجی رتبه بندی در اختیار داریم که کمکی به بازرگانان و سیاستگذاران است.

وی درباره معیار‌های رتبه بندی سامانه یکپارچه رتبه بندی و اعتبارسنجی گفت: برای این منظور سه گروه شاخص شامل شاخص‌های مربوط به مسئولیت پذیری بازرگانان، توانمندی‌های مالی و کسب و کار بازرگانان در نظر گرفته شده است.

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت درباره مزیت‌های این رتبه بندی گفت: شاخص‌های اطلاعاتی و این رتبه بندی به شفافیت کمک می‌کند و در نتیجه ارزیابی فعالیت‌های تجاری، تسهیل می شود و بازرگانان، زودتر ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار