نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با اشاره به آغاز به کار کنگره جدید تأکید کرد هیچ نماینده‌ای نباید در حالی که دولت تعطیل است، دستمزد دریافت کند.

نیکی هیلی: هیچ نماینده‌ای نباید هنگام تعطیلی دولت دستمزد دریافت کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکی هیلی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از همراهی نکردن نمایندگان کنگره با رئیس‌جمهور این کشور در تأمین مالی ساخت دیوار مرزی و در پی آن تعطیلی بخش‌هایی از دولت واشنگتن گفت هنگامی که دولت تعطیل است هیچ نماینده‌ای در مجلس نمایندگان نباید دستمزد دریافت کند.

نیکی هیلی روز پنج‌شنبه در توئیتر خود نوشت: «کنگره جدید امروز کار خود را آغاز می‌کند. هنگامی که دولت تعطیل است و دیوار مرزی تأمین مالی نشده است، هیچ عضوی از مجلس نمایندگان نباید دستمزد دریافت کند».

پس از خودداری سناتور‌های دموکرات از پذیرش درخواست ترامپ برای تخصیص بودجه حدود ۶ میلیارد دلاری به پروژه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، دولت آمریکا از روز ۲۲ دسامبر به دلیل نداشتن بودجه مصوب، تعطیل شد. در این وضع، فعالیت‌های غیرحیاتی دولت از جمله در ۹ وزارتخانه متوقف شده و چند صد هزار کارمند تا زمان تخصیص لایحه جدید بودجه دولت، حقوق دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار