سران دموکرات پس از نشست روز گذشته در کاخ‌سفید اعلام کردند همچنان به پیگیری پیشنهاد خود برای بازگشایی مجدد دولت فدرال آمریکا ادامه می‌دهند.

دموکرات همچنان به تلاش خود برای بازگشایی دولت فدرال آمریکا ادامه می دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سران حزب دموکرات پس از نشست روز گذشته در کاخ سفید اعلام کردند که آنها همچنان به اعمال فشار برای اجرای طرح خود برای بازگشایی مجدد دولت فدرال آمریکا ادامه خواهند داد. این تصمیم سران حزب دموکرات پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جلسه دیروز نتوانست دلیل مناسبی برای جلوگیری از بازگشایی دولت ارائه دهد.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های کنگره آمریکا روز گذشته با اشاره به اینکه دموکرات ها پیشنهاد خود برای بازگشایی مجدد دولت فدرال را پیگیری خواهند کرد، به خبرنگاران اعلام کرد: ما فردا این پیشنهاد را که منجر به بازگشایی دولت خواهد شد، در مجلس مطرح خواهیم کرد.

رهبر دموکرات‌های کنگره همچنین تاکید کرد دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان این فرصت را داده‌اند تا با این پیشنهاد موافقت و بودجه دولت را تا هشتم فوریه تامین کرده و در یک فرصت 30 روزه به بحث درباره اختلاف نظرها در موضوع امنیت مرزی پرداخته شود. چاک شومر، سران جمهوری‌خواه را ترغیب کرد تا رویکرد خود را در این خصوص مورد بازبینی قرار داده و پیشنهاد مطرح شده از سوی دموکرات‌ها را مورد تصویب قرار دهند. پیشنهادی که به تعطیلی دولت پایان می دهد.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا نیز اعلام کرد در طول جلسه سران دو حزب در کاخ سفید، رئیس جمهور نتوانست هیچ دلیل مناسبی را برای اینکه چرا دولت او همچنان به تعطیلی نهادهای اصلی خود ادامه می دهد، ارائه کند.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته از سران برجسته هر دو حزب کنگره دعوت کرد تا در کاخ سفید حضور یابند و درباره موضوع امنیت مرزی، در بحبوحه تعطیلی دولت، بحث کنند. رئیس جمهور آمریکا پیشتر درخواست بودجه 5 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را ارائه داد اما دموکرات ها مخالف پرداخت بودجه بیشتر از مقدار مصوب برای امنیت مرزی هستند. 

اعضای دموکرات مجلس جدید نمایندگان آمریکا پیشتر با طرحی موافقت کردند که براساس آن، بدون تأمین بودجه موردنظر رئیس‌جمهور این کشور، برای ساخت دیوار مرزی، به تعطیلی دولت فدرال به‌ طور موقت پایان داده می‌شود. در طرح پیشنهادی، بودجه موردنظر برای ادامه کار دولت فدرال آمریکا تا 8 فوریه سال 2019 میلادی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار