مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز از 160 امامزاده سطح استان بازدید و وضعیت عمرانی و فرهنگی آن‌ها را بررسی می‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز در همایش یاوران وقف در شهرستان مبارکه عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز از 160 امامزاده سطح استان بازدید می‌کند و وضعیت عمرانی و فرهنگی آن‌ها را بررسی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  افزود: چهار سال پیش در بقعه متبرکه سید جلال که برای بازدید آمدیم وضعیت عمرانی بسیار بدی داشت، اما در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی دارد و تنها ضریح آن ساخته نشده است که خیرین حتماً کمک خواهد کرد.

وی  در ادامه بابیان اینکه باید بقاع متبرکه زیبا و فعالی برای امامزادگان داشته باشیم، تصریح کرد: کسی که  به ساخت چنین مکانی به اندازه حتی هزار تومان کمک می‌کند، در آخرت چندین برابر پاداش می‌گیرد.

صادقی با اشاره به احادیث امیرالمؤمنین (ع) گفت: برخی مسئولین اگر میگویند الگویمان امیرالمؤمنین (ع) است دروغ نگویند و به توصیه‌های آن عمل کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  بیان داشت: نماز، خمس و زکات واجب است، ولی نمازی که همراه با بصیرت نباشد ارزشی ندارد پس باید به فکر آخرت باشیم.

وی با اشاره به فعالیت اداره اوقاف در سه حوزه فرهنگی قرآنی و موقوفات، گفت: برخی بر این باورند که امامزادگان از زمان امام رضا (ع) وارد ایران شده است که این یک اشتباه بزرگ است.

صادقی خاطرنشان کرد: امامزادگان در چند مقطع زمانی وارد کشور شدند که  یکی از آن‌ها همزمان با ورود امام رضا (ع) بود و دیگر ورود امامزادگان به دنبال زیارت حضرت معصومه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امامزادگان در زمان‌های بسیار قدیم در مدینه هیچ آرامشی نداشته‌اند و به همین دلیل به کشور ما سفر کردند.

وی احترام و تکریم امامزادگان را توصیه کرد و اظهار داشت: مردم باید بدانند همه امامزادگان واجب احترام هستند و به کوری چشم دشمنان اهل‌بیت پایگاه باعزت برای اهل‌بیت خواهیم ساخت.

صادقی در پایان با اشاره  به اخبار برخی رسانه‌ها در مورد اداره اوقاف اشاره کرد و گفت: بعضی از رسانه‌ها خبرهای از بنده منتقل کردند که گفته‌ام امامزادگان سیاحتی هستند، درصورتی که این خبری کذب است و ما اعلام کرده‌ایم امامزادگان هم زیارتی و هم گردشگری مذهبی هستند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش یاوران وقف در  شهرستان مبارکه

برچسب ها: سازمان اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.