گروهی متشکل از اعضای پارلمان انگلیس و وکلای بین‌المللی به منظور بررسی شکنجه فعالان زن سعودی در زندان‌های عربستان خواستار ملاقات با آنها شدند.

درخواست انگلیس برای ملاقات با فعالان زن سعودی در بازداشت عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، یک گروه متشکل از اعضای پارلمان انگلیس و وکلای بین‌المللی درخواستی را برای ملاقات با هشت فعال زن، که در بازداشت عربستان سعودی هستند، ارائه کردند. این درخواست پس از آن مطرح شد که گزارش‌هایی مبنی بر بدرفتاری و آزار و شکنجه این فعالان زن در زندان‌های سعودی منتشر شد.

 کمیته پارلمانی انگلیس در نامه‌ای از سفارت عربستان در لندن خواست، امکان ملاقات آن‌ها با این زندانیان را فراهم کند.

قانونگذاران و گروه‌های حامی که پنل بازبینی بازداشت فعالان زن را شکل داده‌اند، قصد دارند سندی دقیق از یافته‌های خود را تهیه کنند. این تلاش‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که گفته می‌شود برخی از این فعالان زن که برای حمایت از حق رانندگی زنان در بازداشت هستند، در زندان سعودی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و از دسترسی به وکیل یا بستگان خود منع شده اند.

بنا به اعلام دیده‌بان حقوق بشر همگی این هشت فعال زن مورد سوء رفتار از جمله تهدید به تجاوز، شوک الکتریکی و شکنجه قرار گرفته‌اند.

اعضای این گروه اعلام کردند نگرانی‌های قابل توجهی در خصوص اینکه شرایط فعالان زن سعودی در بازداشت بسیار پایین‌تر از استاندارد‌های بین‌المللی و حتی استاندارد‌های سعودی‌هاست، دارند.

طبق گزارش نهاد‌های حقوقی بین‌المللی، عربستان در مه ۲۰۱۸ روند بازداشت‌ها در این کشور را آغاز کرد که شامل ۱۷ فعال برجسته حوزه حقوق زنان بود. ریاض این فعالان را به آسیب زدن به منافع عالی این کشور و حمایت مالی و معنوی از عناصر متخاصم در خارج از این کشور متهم کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار