وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان مه ولات یکی از مهم‌ترین معضلات و درخواست‌های مردم است و کم کاری مسئولین در این حوزه نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

مه ولات، اسیر سگ‌های ولگردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، چندی پیش تصویر ناراحت کننده حضور دسته جمعی سگ‌های ولگرد در شهر فیض آباد که به عنوان مرکز شهرستان مه ولات می‌باشد، در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد.

در همین خصوص امین یکی از اهالی ساکن شهر فیض آباد در این باره گفت: معضل سگ‌های ولگرد تنها مربوط به شهر فیض آباد نیست و روستای‌های شهرستان نیز با این مشکل رو به رو هستند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شهرستان مه ولات بزرگ‌ترین شهرستان باغی خراسان رضوی می‌باشد، کشاورزان زحمت کش برای حفاظت از محصولات خود از سگ استفاده می‌کنند، اما متاسفانه شاهد هستیم که بعد از برداشت محصول سگ‌ها در سطح شهر رها می‌شوند و این در شان یک شهرستان نمی‌باشد.

وی بیان کرد: شهرداری فیض آباد اقداماتی در راستای جمع آوری سگ‌های ولگرد انجام داده است، ولی کافی نمی‌باشد و تقاضا داریم برای جلوگیری از حوادث و بیماری اقدامات لازم در راستای جمع آوری سگ‌های ولگرد صورت گیرد.


حادثه‌ای که به خیر گذشت


حسین یکی از اهالی روستای عبدل آباد نیز اظهار کرد: چندی پیش اوایل صبح در حال مراجعه به مغازه بودم که متوجه شدم یکی از سگ‌های ولگرد به سمت یک خانم که همراه فرزندش بود حمله کرد و اگر دیرتر می‌رسیدم امکان بود این سگ به فرزند این خانم حمله کرده و حادثه‌ای ناراحت کننده رخ بدهد.

وی افزود: وجود سگ‌های ولگرد حتی بر کاسبی ما اثر منفی گذاشته و بانوان هنگامی که سگ‌های ولگرد را در سطح روستا مشاهده می‌کنند از خرید منصرف می‌شوند و این مسئله چندین بار برای مغازه ما رخ داده و اینک تقاضا رفع این مشکل را داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم دهیاری‌ها همانند شهرداری معضل جمع آوری سگ‌های ولگرد را جدی بگیرند چرا که درصد وقوع حوادث در روستا اگر از شهر بیشتر نباشد کمتر نیست، و این امر توجه جدی مسئولین روستا را طلب می‌کند.



مه ولات میزبان سگ‌های ولگرد


یکی از اهالی روستای دوغ آباد مه ولات هم با انتقاد از وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان اظهار کرد: شاید باورش برای مخاطبان عجیب و خنده دار باشد، اما جوری که ما شاهد هستیم انگار ما در شهرستان مه ولات میزبان سگ‌های ولگرد هستیم.

وی در ادامه گفت: چندی قبل یکی از دوستان به من گفت که یک دستگاه نیسان را در شهرستان دیده است که در کمال ناباوری اقدام به رها سازی سگ کرد و از محل خارج شد و به گفته دوست بنده این شخص بومی شهرستان نبوده و احتمال می‌رود از خارج شهرستان باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این مسئله صحت داشته باشد، فقط باید به حال شهرستانمان تاسف خورد چرا که در زیر سایه بی توجهی مسئولین، عده‌ای سودجو از این فرصت سو استفاده نمایند و بر این معضل بیش از پیش بیفزایند.

 انتظار می‌رود مسئولین مربوطه از جمله شهرداری، مسئولین شبکه بهداشت درمان و دهیاری‌ها با اتخاذ تصمیم‌های لازم در راستای مرتفع کردن این مشکل و ادامه دادن روند جمع آوری سگ‌های ولگرد از بروز حوادث جانی و مشکلات زیست محیطی در سطح شهرستان جلوگیری نمایند.



انتهای پیام// م. م
 
 

لزوم اقدام جدی برای جمع آوری سگهای ولگرد

برچسب ها: شهرداری ، دهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.