پس از نشست ناموفق روز گذشته در کاخ سفید با سران دو حزب کنگره، رئیس جمهور آمریکا برای همکاری با دموکرات‌ها به منظور تصویب بودجه مرزی اعلام آمادگی کرد.

عقب نشینی آشکار ترامپ از مواضع خود در مقابل دموکرات‌ها/ ترامپ: آماده همکاری با دموکرات‎‌ها هستمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از نشست ناموفق و بی‌نتیجه با سران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره در کاخ سفید، با عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود اعلام کرد آماده است تا در خصوص بودجه مرزی با دموکرات‌ها همکاری کند.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: نشست مهم درباره امنیت مرزی با جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره. هر دو حزب باید برای تصویب لایحه بودجه‌ای که کشور و مردم ما را حفاظت کند، با هم کار کنند- این اولین و مهمترین وظیفه دولت است... من  همچنان آماده و مایل به همکاری با دموکرات‌ها برا‌ی تصویب لایحه‌ای هستم که امنیت مرز‌های ما را تضمین کند، از نهاد‌ها و ماموران در آنجا حمایت کرده و آمریکا را امن نگه دارد.

در همین راستا رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در کاخ سفید میزبان سران دو حزب کنگره بود و موضوع امنیت مرزی را در بحبوحه تعطیلی دولت فدرال با آن‌ها به بحث گذاشت. نشستی که در نهایت بدون دستیابی به توافق مشترک به پایان رسید. ترامپ پیشتر تاکید کرده بود در صورتیکه لازم باشد تعطیلی دولت فدرال ادامه خواهد داشت و درخواست خود از دموکرات‌ها برای حمایت از تامین بودجه ساخت دیوار در مرز مشترک با مکزیک را اعلام کرد. ترامپ دموکرات‌ها را مسئول تعطیلی دولت دانست.

پس از خودداری سناتور‌های دموکرات از پذیرش درخواست ترامپ برای تخصیص بودجه حدود ۶ میلیارد دلاری به پروژه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، دولت آمریکا از روز ۲۲ دسامبر به دلیل نداشتن بودجه مصوب، وارد وضعیت موسوم به «تعطیل» شد. در این وضعیت، فعالیت‌های غیرحیاتی دولت از جمله در ۹ وزارتخانه متوقف شده و چند صد هزار کارمند تا زمان تخصیص لایحه جدید بودجه دولت، حقوق دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۳ دی ۱۳۹۷
كلا آدم زبون نفهميه و لجباز حاضر نيست به اشتباهاتش اعتراف كنه
آخرین اخبار