بیات‌نژاد درباره جزئیات تعطیلی مرکز نگهداری کودکان اوتیسم دوم آوریل توضیحاتی داد.

پرداخت یارانه مراکز اتیسم در اولویت است/جزئیات تعطیلی مرکز نگهداری کودکان اتیسمداریوش بیات‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به نمایندگی از دولت و حاکمیت تمام توان خود را به کار گرفته تا از بخش خصوصی حمایت کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بیش از ۹۲ درصد از مسئولیت‌هایش از جمله خدمات توانبخشی را به بخش خصوصی واگذار کرده است، افزود: سیاست این سازمان همراهی و مساعدت در کنار بخش خصوصی است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به تعطیلی مرکز توانبخشی و نگهداری کودکان اوتیسم دوم آوریل گفت: مراکز اوتیسم همیشه در اولولیت هستند و یارانه آن‌ها به طور کامل پرداخت می‌شود.

بیات نژاد با بیان اینکه پرداخت یارانه مطابق با استعداد وتعداد افراد پذیرش شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد یارانه مراکز مجاز پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه ممکن است پرداخت یارانه در طول سال با تاخیر زمانی مواجه شود، اما یارانه مراکز در سال ۹۷ در سریع‌ترین واریز شده است.

بیات نژاد با اشاره به اینکه افزایش میزان یارانه به سازمان بهزیستی مرتبط نیست و بر اساس پیشنهاد دولت و تصویب مجلس صورت می‌گیرد، افزود: مبلغ یارانه پرداختی به مراکز مختلف شبانه روزی و روزانه براساس قانون بودجه است.

وی با بیان اینکه مرکز دوم آوریل در منطقه شمیرانات واقع شده است، گفت: فضای مورد استفاده این مرکز به شهرداری تعلق داشته و طی بازه زمانی خاصی اقدام به همکاری با یک موسسه خیریه کرده و اکنون  هم تغییر کاربری دارد.

بیات نژاد افزود: سازمان بهزیستی در کمیسیون ماده ۲۶ تصویب کرد که جابجایی این مرکز از شهرستان شمیرانات به تهران بلامانع است و می‌تواند با هماهنگی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: ما تعهدی در قبال بخش‌های خصوصی و تعیین فضای فیزیکی یا پرداخت یارانه غیر از سقف تعیین شده نداریم و سازمان بهزیستی حداکثر همراهی را با این بخش‌ها دارد و همه نوع تسهیلات تعریف شده را به آن‌ها ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی واگذاری‌ها، ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد اشتغال برای افرادی است که در رشته‌های مختلف تخصص دارند، گفت: اگر مرکز یا موسسه‌ای از رفتار، عمل و نظارت همکاران ما در بخش‌های مختلف رضایت ندارد، می‌تواند از طریق سیستم‌های نظارتی تعریف شده شکایت خود را اعلام کند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار