با وجود نگرانی‌های سرمایه گذاران درباره افزایش عرضه نفت و کاهش رشد اقتصاد جهانی، ­بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمدییت ‏در پایان معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

افزایش بهای نفت خام آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، با وجود نگرانی‌های سرمایه گذاران درباره افزایش عرضه نفت و کاهش رشد اقتصاد جهانی، ­بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمدییت (دابلیو. تی. آی) ‏ ‏در پایان معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه فوریه با یک دلار و ۱۳ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۶ دلار و ۵۴ سنت رسید.

همچنین بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار‌های بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار و ۱۱ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۴ دلار و ۹۱ سنت رسید.

در سال گذشته میلادی تولید نفت در روسیه به بالاترین میزان بعد از دوران شوروی سابق رسید. همچنین تولید نفت آمریکا نیز ماه اکتبر به رقم بی سابقه رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار