معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: همه تولیدات کشور دارای اولویت هستند و این اولویت کالا‌ها بر اساس نرخ تامین ارز از سامانه نیما و بر اساس ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به تولیدکنندگان اختصاص می‌یابد.

حمایت از تولیدکنندگان از اهداف مهم دولت استمحسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، با اشاره به اینکه تامین کالا‌های اساسی که عمدتاً در سبد مصرفی خانواده‌ها قرار دارد در اولویت برنامه‌های دولت است گفت: تامین این کالا‌های اساسی با ارز رسمی از سیاست‌های مهمی است که دولت آن را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در اعتبارات بودجه ۹۸ تصریح کرد: برنامه‌های مثل رونق تولید، بازسازی و نوسازی طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیلی، منابعی برای توسعه فناوری و کسب و کار‌های دانش بنیان با توجه به اینکه در سیاست‌های کلان توسعه‌ی اشتغال مطرح می‌شود در قانون بودجه ٩٨ مورد توجه دولت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به منابع تامین این پروژه‌ها اظهار داشت: اعتبارات این پروژه‌ها از منابع داخلی بانک‌ها، منابعی از صندوق توسعه‌ی ملی و بخش کوچکی هم به عنوان یارانه سود تسهیلات با توجه به اولویت‌های هر بخش و حمایت از واحد‌های کوچک متوسط در رشته‌های صنعتی خاص برای نوسازی و سایر نیازمندی‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

صالحی نیا افزود: همان اعتباراتی که امسال در حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال توافق شده بود برای سال آینده با توجه به نیازمندی‌ها و تفکیک‌ها در بودجه ۹۸ هم پیش بینی خواهد شد.

انتهای پیام // ز. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.