مدیر کشت و صنعت انابد از اختصاص حدود 400 هکتار از اراضی این مجموعه به کشت زیره در سال سال زراعی 98-97 خبر داد.

بکشت 400 هکتار زیره در اراضی کشت و صنعت انابده گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،احمد هراتی گفت: زیره، گیاهی دارویی با نیاز آبی کم و صرفه اقتصادی بالا است و به همین دلیل این محصول همواره به عنوان یکی از موارد مطرح در الگوی کشت این کشت و صنعت مطرح بوده است.

وی ادامه داد: این محصول نیاز آبی بسیار کمی دارد، به گونه‌ای که نیاز آبی آن در مجموع تنها حدود 3 هزار و 500 متر مکعب در هکتار است.

مدیر کشت و صنعت انابد با بیان این که در کشت زیره امسال از ارقام بومی منطقه انابد استفاده شده است، افزود: کشت امسال از اواخر آبان ماه آغاز شده و تا پایان دی ماه پایان ادامه پیدا می‌کند.

هراتی ادامه داد: در سال جاری برای افزایش راندمان تولید بیش از 18 نوع تیمار بذر به عنوان طرح تحقیقاتی انجام و کشت شده است تا پس از اتمام طرح، نتایج آن در سطح مزرعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا و برای انجام طرح مذکور، کشت و صنعت انابد قراردادی را با موسسه تحقیقات و اطلاع بذر و نهال کشور منعقد کرده است.

مدیر کشت و صنعت انابد با اشاره به قرار گرفتن زیره در زمره گیاهی دارویی گفت: زمینه صادرات این محصول زیاد بوده و از طرفی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی در کشت‌های پاییزه، صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

هراتی استفاده از مرغوب‌ترین بذور از نظر کیفیت و کمیت برای کشت را از جمله نقاط قوت کشت امسال زیره این کشت و صنعت عنوان کرد.
وی ادامه داد: برداشت این محصول در اواسط اردیبهشت ماه سال آینده انجام خواهد شد و با توجه با انجام آن توسط نیروی انسانی، این امر باعث اشتغال‌زایی حدود 10 هزار نفر طی 20 روز می‌شود.

مدیر کشت و صنعت انابد درباره روش آبیاری این اراضی گفت: اراضی اختصاص داده به کشت زیره به صورت ردیفی آبیاری می‌شود که متناسب با این گیاه است.
انتهای پیام/ف.ف
 

کشت زیره در شهرستان انابد

برچسب ها: کشاورزی ، زیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.