در این گزارش به مقایسه دوربین‌ گوشی‌های OnePlus 3T، OnePlus 5T و OnePlus 6T پرداخته‌ایم.

دوربین/////////به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وان‌پلاس یک برند تلفن هوشمند است که به تازگی در حال گرفتن بازار دنیا است. این شرکت با تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، توانسته است آرام آرام در بازار فروش رشد کند. در این گزارش سه گوشی از این شرکت را بررسی می‌کنیم. این سه گوشی 5T، 3T و 6T هستند.

دوربین‌های هر سه گوشی پایه یکسانی دارند. یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار دارد. بعضی‌ها معتقدند اختلاف دوربین‌های این سه گوشی در جزئیات آن‌ها است. در ادامه یک لیست خلاصه از جزئیات این دوربین‌ها مشاهده می‌کنید.

دوربین/////////

با کمی دقت در جزئیات متوجه می‌شوید که دوربین 3T با داشتن دیافراگم f/2.0 نسبت به دو گوشی دیگر با دیافراگم f/1.7 دارای کمترین نور است. این اولین تفاوت بین دوربین‌های 6T، 5T و 3T است. نرم‌افزار دوربینی که درگوشی OnePlus 3T استفاده شده، خوب است. در این نرم‌افزار شما نمی‌توانید برای تغییر حالت‌های عکس‌برداری بین صفحات جابه‌جا شوید. اما مهم‌ترین قسمت‌های دوربین (مانند فلش، HDR، حالت کیفیت بالا HQ) در دسترس شما قرار دارد.دوربین/////////

در ادامه توانایی دوربین هر سه گوشی را در شرایط متفاوت بررسی می‌کنیم.

اولین چالش، عکس‌برداری در نور روز (DayLight)

همان‌طور که قابل پیش‌بینی است در نور طبیعی مناسب، هر سه آن‌ها تصاویری با جزئیات مشابه‌ ثبت می‌کنند. عکاسی در نور طبیعی بخشی نیست که بتوان با آن برتری دوربین یکی از این تلفن‌های هوشمند را فهمید. تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی 5T اندکی شفاف‌تر از دو دستگاه دیگر است. در عکس برداری در این شرایط نوری، تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی 3T بیشترین نویز را دارد. این در حالی است که 6T واضح‌ترین و با جزئیات‌ترین تصاویر را ثبت می‌کند. در ادامه چند نمونه از مقایسه عکس‌برداری دروبین این سه گوشی در روز را مشاهده می‌کنید:

دوربین/////////

مسئله مهمی که در دوربین گوشی 3T وجود دارد این است که محدوده دینامیکی آن نسبت به بقیه بسیار عقب افتاده است. در صحنه‌های دارای کنتراست بالا، تصاویر ثبت شده توسط 3T با دیگر گوشی‌ها متفاوت است.

دوربین/////////دوربین/////////

در تصاویر ثبت شده توسط این سه دستگاه به نکته جالبی برخورد کردیم. دوربین 6T هنگامی که جسم سبز را تشخیص می‌دهد، رنگ آن را افزایش می‌دهد و به رنگ شاخ وبرگ‌ها، گرمای بیشتری می‌دهد.در ضمن رنگ قرمز موجود در صحنه در خروجی این دوربین، شارپ‌تر به نظر می‌رسد.

دوربین/////////

دومین چالش، عکس‌برداری در نور کم

عکس برداری در نور کم تفاوت‌های بیشتری را برای ما نمایان می‌کند. میزان جزئیات تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی 3T با 5T برابر است. به صورت کلی تصاویر ثبت شده توسط 5T دارای نویز بیشتری هستند. در صحنه نور کم، دوربین گوشی 5T دارای بیشترین نویز است. از چالش‌هایی که این سه دستگاه در فضای با نور کم با آن روبه‌رو بودند، 6T با سربلندی بیرون آمده است. دلیل سربلندی این دستگاه ثبت تصاویر با جزئیات بالا و واضح است. گوشی 6T این تصاویر را با داشتن محدوده داینامیک بالا ثبت می‌کند.

حتی گوشی سربلند این چالش، دارای یک قابلیت به نام حالت شب است. این حالت کمی سایه‌ها را بالاتر می‌برد و جزئیات را افزایش می‌دهد. البته با توجه به کیفیت خوب این دستگاه در نور کم استفاده از این قابلیت ضروری نیست. هنگام استفاده از قابلیت حالت شب بهتر است از سه پایه استفاده شود.

دوربین/////////

سومین چالش، ثبت تصاویر پرتره

در ادامه لیست کارهایی که دوربین گوشی 3T نمی‌تواند به خوبی 5T و 6T انجام دهد، می‌توان به قابلیت پرتره اشاره کرد. البته باید بگوییم که این گوشی به طور کلی نمی‌تواند تصاویر پرتره بگیرد. در هنگام ثبت تصاویر پرتره با گوشی‌های 5T و 6T نمی‌توانید روی سوژه زوم کنید و خودتان باید به آن نزدیک شوید. این مسئله آنچنان ایده‌آل نیست.

هر دو دوربین‌ گوشی‌های 5T و 6T توانایی تشخیص سوژه را دارند و به طور کلی در این زمینه اشتباه نمی‌کنند. در بکگراند تصاویر ثبت شده با گوشی 6T تاری بیشتری مشاهده می‌شود.به همین دلیل جدایی سوژه از تصویر زمینه بهتر انجام می‌شود. به طور کلی ثبت تصاویر پرتره با گوشی 6T به مراتب از کیفیت بهتری برخوردار است. در واقع رنگ‌ها حقیقی‌تر و جزئیات بیشتر نمایش داده می‌شود. اگر بخواهید می‌توانید از این قابلیت برای تار کردن مواردی که در پس زمینه عکس مهم نیستند، استفاده کنید.

دوربین/////////

چهارمین چالش، ثبت تصاویر سلفی

ثبت تصاویر سلفی با هر کدام از گوشی‌های یاد شده، باید به درستی انجام شوند تا بتوان بهترین نتایج را به دست آورد. فاصله کانونی لنز، کم‌تر از اندازه دست است در نتیجه ممکن است چهره شما کمی صاف‌تر از حالت معلوم نمایش داده شود. اگر از فاصله مناسب سلفی بگیرید، تصاویر کاملا شارپ و زیبا می‌شوند ولی اگر این کار نکنید خروجی‌های جالبی تولید نمی‌شوند. تصاویر سلفی ثبت شده با 6T ثابت می‌کند که شرکت سازنده برای بهتر کردن آن تلاش کرده است. تصاویر ثبت شده توسط دروبین سلفی 6T با تشخیص بهتر چهره و جذب نور کافی، تصاویر بهتری نسبت به دو دستگاه دیگر به کاربر ارائه می‌دهد.

دوربین/////////

به طور کلی می‌توان گفت دوربین گوشی OnePlus T6 در بین باقی گزینه‌ها از کیفیت و امکانات بهتری بهره‌مند است. این دوربین امتحان خود را در چالش‌های مختلف پس داده است. البته این نتیجه با وجود جدیدتر بودن این محصول، کاملا طبیعی است. در ادامه به چند مورد دیگر از ویژگی‌های این سه تلفن هوشمند اشاره می‌کنیم.

در قسمت امنیت تلفن همراه همه آن‌ها دارای اسکنر اثر انگشت هستند. در گوشی‌های 3T و 5T این حسگر در پشت دستگاه قرار دارد اما گوشی 6T این حسگر را در زیر صفحه نمایش خود دارد. در گوشی 3T از پردازنده اسنپ‌دراگون 821 استفاده شده است. این در حالیست که در تلفن‌های 5T و 6T به ترتیب از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و ۸۴۵ استفاده شده است.

در آخر نیز باید به سیستم عامل این گوشی‌ها اشاره کنیم. در اولین گوشی از این لیست یعنی 3T از اندروید 6.0.1 استفاده شده است. سیستم عامل گوشی بعدی یعنی 5T اندروید 7.1.1 قابل ارتقا به اندروید 9 پای است. آخرین گوشی نیز به طور پیشفرض دارای اندروید 9 پای است.


بیشتر بخوانید: عکس‌های بهترین میان‌رده شیائومی، در TENAA منتشر شد +تصاویر 


گزارش از مصطفی عسگری

انتهای پیام/

مقایسه دوربین گوشی‌های سه محصول شرکت وان پلاس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار