سیده مهرسانا میر باقری، نخستین نوزادی است که در روز رشت امسال به دنیا آمد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، از والدین سیده مهرسانا میر باقری، نخستین نوزاد متولد شده در بامداد روز رشت تقدیر شد.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، جمعی از اعضای شورای شهر رشت و شهرداری این شهر با حضور در یکی از بیمارستان های رشت - محل تولد سیده مهرسانا میر باقری، نخستین نوزاد متولد شده در روز رشت هدایایی به پدر و مادر نوزاد دادند.

محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای شهر رشت گفت: هر سال در روز ۱۲ دی ماه به مناسبت روز رشت برنامه‌های متنوعی توسط شهرداری این شهر اجرا می‌شود که امسال تصمیم گرفته شد از والدین نخستین نوزادی که در اولین دقایق این روز به دنیا می‌آید، تقدیر شود تا خاطره‌ای زیبا در ذهن مردم و این خانواده از روز رشت ماندگار شود.

مریم شجاعی کیا، مادر ۲۶ ساله این نوزاد که از حضور مسئولان در بیمارستان غافلگیر شده بود، از آنها تشکر کرد و گفت: خیلی خوشحالم فرزندم را با زایمان طبیعی در روز رشت به دنیا آوردم.

سید آرمین میر باقری، پدر سیده مهرسانا هم از حس خوب پدر شدن گفت و افزود: خوشحالم که دختر من با کمک پزشکان سالم و در نخستین دقایق این روز به دنیا آمد.

دکتر ستاری نژاد، پزشک زنان و زایمان با بیان اینکه مادر و نوزاد در سلامت کامل هستند، گفت: یکی از بهترین روش‌های زایمان در دنیا زایمان طبیعی است.

اسماعیل نور صالحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم که در بیمارستان حضور داشت، پس از معاینه این نوزاد گفت: وضیعت جسمانی این نوزاد خیلی خوب است و امیدوارم این روش زایمان بین زوج های جوان ترویج بیشتری پیدا کند تا شاهد عوارض کمتری در بین مادران باشیم.

۴۶۱ سال پیش در چنین روزی (۱۲ دی ماه) در زمان صفویه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شد و از سال ۹۳ به همین مناسبت ۱۲ دی ماه به عنوان روز رشت نام گرفته است.

انتهای پیام/ع

تقدیر از والدین سیده مهرسانا، نخستین متولد روز رشت

برچسب ها: شورای شهر ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.