رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:از آغاز برداشت چغندر قند تاکنون بیش از ۵۶ درصد از مطالبات چغندرکاران پرداخت شده است.

کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: از آغاز فصل برداشت چغندرقند تاکنون یک میلیون و ۸۳۹ هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند این استان خریداری شده و بیش از ۵۶ درصد از مطالبات چغندرکاران نیز پرداخت شده است.

وی افزود: ارزش چغندر خریداری شده در استان ۵۶۸ میلیارد تومان و میزان مصرف کارخانه‌های استان یک میلیون و ۷۲۷ هزار تُن تاکنون است.

کریم زاده با اشاره به میزان خرید چغندرقند توسط پنج کارخانه قند آذربایجان غربی، ادامه داد: تاکنون بیشترین میزان در حدود ۴۱۰ هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه خریداری شده است.

وی همچنبن با اشاره به قیمت خرید تضمینی چغندر قند ادامه داد: قیمت چغندرقند بهاره با عیار ۱۶ درصد حدود سه هزار و ۱۲۲ ریال از بابت هرکیلوگرم با احتساب کرایه حمل و نقل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۰ هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول رفته بود که برداشت محصول ازسطح ۳۰ هزار و ۴۲۰ هکتار به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستم‌های نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره وری بیش‌تر آب در مزارع چغندرقند هستیم.

انتهای پیام/ن

پرداخت مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.