معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، گفت: در لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان هیچگونه قطع و یا کاهش حقوق وظیفه جانبازان مطرح نیست.


پیش نویس لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان از دولت مسترد شد/هیچگونه قطع و یا کاهش حقوق در لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان مطرح نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار رضا طلایی نیک، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره پیش نویس لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان که در دولت مطرح است پیگیری‌ها و پیشنهادات جدیدی داشتند و بر این اساس برای بازنگری پیشنویس این لایحه و بررسی پیشنهادات جدید، با نیرو‌های مسلح هماهنگی‌های به عمل آمد و وزارت دفاع تقاضای استرداد پیشنویس لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان را به دولت و ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرد.

وی افزود: استرداد لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح و نیرو‌های مسلح انجام شد تا با بررسی دقیق‌تر در جهت حمایت از حقوق مطعلقه به ایثارگران و رفع برخی از ابهامات انجام شود.

سردار طلایی تصریح کرد: در لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان هیچگونه قطع و یا کاهش حقوق وظیفه جانبازان مطرح نیست و تنها تعیین تکلیف دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای ارائه خدمات و پرداخت حقوق وظیفه مطرح بوده است.

وی ادامه داد: برای تامین نظر ایثارگران و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بررسی پیشنهادات مطرح شده لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان از دولت مسترد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره تغییرات بودجه دفاعی کشور، تاکید کرد: با رایزنی‌هایی که در جریان است خوشبختانه نمایندگان مردم مجلس اراده جدی برای رفع اشکال و ابهام بودجه دفاعی دارند، در لایحه بودجه سال آینده ۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات دفاعی به درآمد مازاد مربوط شده است که این نسبت از اعتبارات دفاعی برای تامین از درآمد مازاد بودجه ۹۸ دغدغه جدی ایجاد کرده است.

سردار طلایی گفت: باید اختصاص بخشی از منابع بودجه حوزه‌های دفاعی و غیر دفاعی به نسبت منطقی به منابع مازاد بودجه سال آینده وابسته شود نه اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات دفاعی به بودجه مازاد وابسته باشد، با توجه به زمینه‌های موجود در مجلس نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ و امنیت ملی و سیاست‌خارجی ارده جدی بر رفع دغدغه فرماند‌ها و مسئولان نیرو‌های مسلح برای شفاف‌سازی و رفع اشکال لایحه بودجه در ارتباط با پایدار کردن اعتبارات اصلی و تقویت بنیه دفاعی را دارند.

وی تصریح کرد: اگر لایحه بودجه سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی با ایجاد اطمینان در ارتباط با تامین از درآمد مازد کشور به ردیف‌های اصلی اصلاح شود در واقع به افزایش مناسبی متناسب با نیاز بنیه دفاعی کشور در بودجه سال آینده دست پیدا می‌کنیم که این زمینه در مجلس وجود دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی و همکاری دولت، مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح اشکال جدی که در لایحه بودجه ۹۸ در زمینه بنیه دفاعی وجود دارد با اولویت برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۳۶ ۱۳ دی ۱۳۹۷
بسیاری از جانبازان که در اوایل جنگ مجروح و جانباز شدند حقوق وظیفه شان به بهانه شاغل بودنشان قطع شد ولی هیچ اعتراضی نکردند.
Germany
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷
فعلا که چندین ماه است بیمه تکمیلی جانبازان را قطع کردند
آخرین اخبار