رییس جهاد کشاورزی شهرستان گرگان از تخریب ۳ خانه باغ و فنس کشی‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی گرگان خبر داد.

سلیمانی رییس جهاد کشاورزی شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: امروز ۵ ساخت و ساز غیر مجاز با حکم قضایی دادستان گرگان اجراشد که البته از این تعداد ۲ مورد را صاحبان زمین با تذکرات ابلاغ شده اجرا کردند.
 
سلیمانی افزود: ۳ مورد دیگر با با توجهی به تذکرات شفاهی، اداره جهادکشاورزی با حکم مراجع قضایی تخریب شد.

وی افزود: همچنین حدود ۷۰ تا ۸۰ مورد فنس کش‌های غیرمجاز در قطعات ۵۰۰ و یک هزار متری تخریب شد.

سلیمانی در پایان افزود: در زمین‌هایی با قطعات ۵۰۰ و یک هزار متری اقدام به فنس کشی نکنند و در صورت احداث باغ حداقل فضا نیم هکتاری باید باشد و همچنین مجوز‌های لازم را از جهادکشاورزی دریافت کنند.
 
خسروی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم گفت: طبق قانون ساخت و ساز در محدود شهر گرگان و روستا‌های مصوب طرح هادی همچنان غیر مجاز و ممنوع است.

وی همچنین در مورد ساخت خانه‌های کارگری در زمین‌های کشاورزی گفت:: کشاورزان برای ساخت خانه کارگری باید طبق کمیسیون تبصره یک مجوز‌های مربوطه را از جهاد کشاورزی شهرستان خود دریافت کنند و متراژ خانه‌های کارگری در نقاط مختلف استان متفاوت است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز به دلیل مساحت کم زمین‌های کشاورزی حداقل مساحت باغ باید ۵ هزار مترمربع و زیربنای خانه کارگری ۳۰ تا ۳۵ متر باشد.

خسروی در پایان افزود: در بقیه شهرستان‌های استان حداقل مساحت برای احداث باغ یک هکتار است و متراژ ساخت خانه کارگری ۴۰ تا ۴۵ متر است.

انتهای پیام /گ
 

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.