مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: یک هفته پیش به نیروگاه طوس مشهد برای تعیین تکلیف سوله نگهداری فلزات سنگین در شهر صنعتی لیای قزوین، ۱۰ روز مهلت داده شد که ۳ روز دیگر از این فرصت به پایان می‌رسد.

حسن پسندیده مدیر کل محیط زیست استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: در آذر ماه براساس گزارش مردمی، یک سوله حاوی ۱۳۰ تن فلزات سنگین شامل وانادیوم و کادمیوم مربوط به نیروگاه برق مشهد در شهرک صنعتی لیا کشف شد که بلافاصله کارشناسان این اداره خروجی‌های آن را مهر و موم کردند.

پسندیده افزود: هفته پیش طبق مکاتبه انجام شده سازمان محیط زیست کشور با اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، به نیروگاه طوس مشهد یک مهلت ۱۰ روزه داده شد تا تکلیف این فلزات سنگین منتقل شده به استان قزوین را مشخص کند و در حال حاضر ۳ روز از آن مهلت باقی مانده است.

وی اضافه کرد: بعد از مهلت تعیین شده ،این فلزات سنگین باید از استان قزوین به استان مبدا منتقل شود و یا با هماهنگی کنوانسیون بازل برای تبدیل به فلزات گرانبها صادر شود.

مدیر کل محیط زیست استان گفت: این محموله جزو پسماند‌های نیروگاهی و در یک سوله سرپوشیده و کاملا ایزوله نگهداری می‌شود و هیچ گونه خطری محیط زیست را تهدید نمی‌کند.

پسندیده افزود: با توجه به اینکه این محموله بدون هماهنگی اداره کل‌های محیط زیست استان‌های خراسان و قزوین انجام شده، کارشان غیر قانونی بوده است.

وی اضافه کرد: به دلیل ایجاد شرایط ایمنی و استفاده از خودرو‌های مخصوص برای انتقال این گونه فلزات باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/

مهلت ده روزه برای تعیین تکلیف سوله نگهداری فلزات سنگین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار