فرانس ۲۴ در گزارشی اعلام کرد رومانی در حالی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت که این اتحادیه در شش ماه آینده با اتفاقات مهمی رو به رو خواهد شد.

فرانس ۲۴: رومانی در شرایطی دشوار ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، رومانی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت. این کشور وظایف دشواری بر عهده دارد. رومانی در ماه‌های آینده باید با مسائلی مانند برکسیت و انتخابات پارلمان اروپا رو به رو شود. این در حالی است که بخارست اخیرا حملات خود علیه بروکسل را تشدید کرده است.

اتریش ریاست دوره ای را به رومانی واگذار کرد و این نخستین دوره ریاست اتحادیه اروپا برای رومانی می تواند بسیار پیچیده باشد. زیرا شش ماه آینده با نهایی کردن توافق برکسیت و انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه، ماه‌های حیاتی برای اتحادیه اروپا خواهد بود.

ریاست دوره‌ای رومانی بر اتحادیه اروپا با تردیدهایی همراه است. به ویژه آنکه رومانی روابط آشفته‌ای با اتحادیه اروپا دارد. اوایل ماه دسامبر «ویوریکا دانسیلا» نخست‌وزیر رومانی در پارلمان این کشور گفت بدون توجه به دیدگاه های سیاسی، لطفا پیش از هر چیز به منافع مشترک ما به عنوان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیاندیشید. من از شما می خواهم تعهد سیاسی بالا داشته باشید و از اقدامات و پیام های سیاسی که می تواند بر وجهه رومانی تاثیر بگذارد، بپرهیزید.

رومانی که مدت های طولانی به عنوان کشوری حامی اروپا شناخته می شد، از چند ماه پیش روابط سردی با بروکسل دارد. دلیل آن نیز انتقاد کمیسیون اروپا از اصلاحات قضایی پیشنهادی حزب حاکم سوسیال دموکرات است. این اصلاحات قدرت دادگاه مبارزه با فساد مالی را محدود می کند. همین مسئله موجب شده است ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در مورد ریاست رومانی بر اتحادیه اروپا ابراز تردید کند.

یونکر در این باره گفت دولت بخارست هنوز به طور کامل معنی ریاست بر کشورهای اتحادیه اروپا را درک نکرده است. وی افزود: لازمه ریاست بر اتحادیه اروپا داشتن اراده لازم برای گوش دادن به حرف دیگران است تا بتوان دل نگرانی های خود را در درجه دوم اهمیت قرار داد. من در این زمینه در مورد رومانی تردیدهایی دارم.

رومانی در مدت ریاست بر اتحادیه اروپا میزبان نخستین نشست این اتحادیه بدون انگلیس خواهد بود. این نشست در ماه مه در بخارست برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار