رئیس کمیسیون اروپا حدود نیمی از سفرهای کاری خارجی خود در سال گذشته میلادی را با جت‌های اختصاصی انجام داده است.

نیمی از ماموریت های کاری یونکر با جت‌های اختصاصی صورت گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، آمارهای رسمی نشان می دهد ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نزدیک به نیمی از ماموریت های کاری خود در سال گذشته میلادی را با استفاده از جت های اختصاصی انجام داده است.

بر اساس قوانین کمیسیون اروپا این جت های اختصاصی موسوم به «تاکسی هوایی» تنها زمانی باید به کار گرفته شوند که هیچ پرواز تجاری مناسبی در دسترس نباشد. با این حال بنا به گزارش دیلی میل رئیس کمیسیون اروپا 21 ماموریت رسمی از مجموع 43 ماموریت خود در فاصله زمانی ماه ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی را با استفاده از پروازهای اختصاصی انجام داده است.

افشای این آمار رسمی باعث افزایش فشارها برای انجام تحقیقات درباره استفاده رئیس کمیسیون اروپا از پروازهای اختصاصی شده است. این پروازها توسط مالیات دهندگان اروپایی تامین مالی می شوند. هزینه یکی از هواپیماهای اختصاصی برای سفر یک روزه یونکر به تونس به تنهایی بیش از 32.943 پوند برآورد شد. کمیسیون اروپا از ارائه صورت حساب دقیق مربوط به پروازهای یونکر خودداری کرد با این حال تائید کرد که رئیس کمیسیون اروپا با یک هئیت 13 نفره پرواز داشته و هزینه این سفر به طور متوسط 2 هزار و 357 پوند به ازای هر نفر برآورد شده است.

سفر ماه اکتبر یونکر به تونس به منظور بحث با مقامات این کشور درباره پروژه های مشترک صورت گرفت. همچنین مشخص شد که رئیس کمیسیون اروپا پس از افزایش حقوق، سالیانه بیش از 350 هزار پوند دریافتی داشته با این حال 428 پوند برای هتل و 47 پوند به عنوان دریافتی روزانه درخواست داشته است. هزینه یکی دیگر از پروازهای اختصاصی یونکر مربوط به سفر ماه نوامبر او به هلسینکی فنلاند است که بیش از 23 هزار و 422 پوند اعلام شد که در آن سفر او پیش از شرکت در کنفرانس حزب مردم اروپا، نشستی با برخی سران جهان در فنلاند داشت. کمیسیون اروپا در این باره نیز از ارائه صورت حساب دقیق خودداری کرد با این حال گفت یک هئیت 11 نفره در این سفر یونکر را همراهی می کردند. هزینه سفر هر نفر به طور متوسط هزار و 953 پوند اعلام شد.

براساس آمار اعلام شده گرانترین سفر یونکر با پرواز اختصاصی مربوط به سفر سال گذشته او به مادرید برای ارائه یک سخنرانی و دیدار با پادشاه اسپانیا بود. هزینه این سفر به ازای هر نفر 6 هزار و 734 پوند اعلام شد اما کل هزینه این پرواز اختصاصی افشا نشد. سفر 4 روزه یونکر به کشورهای بالکان غربی دومین سفر پرهزینه رئیس کمیسیون اروپا بود و هزینه آن به ازای هر نفر 6 هزار و 374 پوند برآورد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار