مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در ۹ ماه امسال هزار و ۲۳۵ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های تفریحی و دیدنی استان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه تعداد مسافران ورودی به استان در این مدت را نیز ۲۷ میلیون و ۸۴۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: زمانی که از اماکن و مجموعه‌های گردشگری بازدید انجام می‌شود به اقتصاد در حوزه گردشگری کمک خواهد شد.
وی تعداد مراکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی موجود استان را ۱۵۰ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد شامل هفت واحد هتل، یک واحد متل، ۱۱ واحد مهمانپذیر، ۶۳ واحد پذیرایی، ۳۰ واحد اقامتگاه بوم گردی و ۳۸ خانه مسافر است.
وی تعداد دفاتر فعال در حوزه گردشگری را ۲۶ دفتر عنوان کرد و اظهار داشت: ظرفیت تاسیسات اقامتی این استان ۹۳۳ تخت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در این مدت ۱۰۸ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال تسهیلات به بخش گردشگری این استان پرداخت شده که برای ۱۵۹ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.
یزدان پناه گفت: هزار و ۱۴۷ مورد بازدید نظارتی بر تاسیسات گردشگری در این مدت انجام شده است.
وی با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری هفت پروژه در این استان اجرا شده است اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل ۶ پروژه در بخش دولتی که خاکبرداری و سنگبرداری فیروزه، ساخت سرویس بهداشتی درکش، محوطه سازی و ساخت دیوار حائل در کمپ گردشگری فاروج، لوله گذاری در کمپ اسپیدان، ارائه خدمات آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک و ساخت سرویس بهداشتی در پارک شیرکوه و تعداد یک پروژه در بخش خصوصی ساخت هتل است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری در سطح استان وجود دارد گفت: دو منطقه نمونه ملی، ۲۲ منطقه نمونه گردشگری و هشت روستای هدف گردشگری در این استان پذیرای مسافران و گردشگران است.
یزدان پناه اظهار داشت: ۶۲۱ اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که شامل ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی و ۷۰ اثر ناملموس و یک اثر ثبت جهانی است.
وی تعداد اثر تاریخی شناسایی شده در سطح استان در سال جاری را در این مدت ۲۹ اثر عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد ۲۷ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که شامل ۱۸ اثر تاریخی و ۹ اثر ناملموس است.
انتهای پیام/ط


ثبت ۶۲۱ اثر از خراسان شمالی در فهرست آثار ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.