مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصصوص فعالیت در کار‌های خیریه گفت: باید برای کار‌های خیریه در حوزه قرآن اطلاعات موسسات خیریه جمع آوری شود.

نشست هماهنگی خیرین قرآنی برگزار شدبه گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست هماهنگی خیرین قرآنی با حضورعبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حشمتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت،محمدحسین محمد زاده مدیر سابق شبکه قرآن ،حسین خاکسارهرندی مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم  و جمعی از خیرین و مسولان در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصصوص فعالیت در کار‌های خیریه گفت: باید برای کار‌های خیریه در حوزه قرآن اطلاعات موسسات خیریه جمع آوری شود.

وی ادامه داد:در کشور بیشترین کار‌های خیریه در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته است، حوزه‌های بهداشت، اجتماعی گزینه‌های بعدی هستند. مردم مشتاق هستند که درحوزه قرآن نیز کار کنند، اما نیازمند راهنمایی هستند.

حشتمی عنوان کرد: در این حوزه می‌توانیم از اولویت ظرفیت‌های خادمین قرآنی استفاده کنیم.

خاکسارهرندی مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم گفت: شاهد حضور خیرین بسیاری در استان اصفهان هستیم. سال ۹۳ اولین مجمع خیرین قرآن و عترت را به ثبت رساندیم.

وی ادامه داد: حدود هزار موسسه را از ۲۶ استان به اصفهان دعوت کردیم و آن‌ها علاوه بر کلاس‌های آموزشی از ۶۰۰ خیریه بازدید داشتند.

خاکسارهرندی عنوان کرد: از شما عزیزان دعوت می‌کنیم جلسات بعدی را در اصفهان برگزار کنید تا بتوانیم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم تا کار‌های خیر در حوزه قرآن را در سطح کشور گسترش بدهیم.

محمدزاده مدیر سابق شبکه قرآن گفت: براساس تجربه های که در شبکه قرآن و معارف سیما از ارتباط با مجمع خیرین کشور به دست آوردم، چند نکته ای را بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: زمانی که از لحاظ جامعه شناسی صنف خیرین را بررسی میکنیم نشان میدهد عوامل انگیزشی برای ورود در کار خیر با عنوان خیر بودن راحت صورت می‌گیرد. در ارتباط با خیرین متوجه شدیم که آن‌ها در حوزه‌های مختلف کار خیر فعالیت میکنند و ما بایدآن‌ها را در یک فضایی قرار دهیم که کارکرد خیر بودن آن‌ها به حوزه قرآن ارتباط برقرار کنند.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت توضیح داد: بایددر زمینه تبیین کار خیر، عمل صالح، انجام کار در راه خدا فرهنگسازی کنیم و موضوع فرهنگسازی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: خیریه قرآنی با خیریه‌های دیگر تفاوتی ندارند بلکه همه آن‌ها با یک هدف گام بر می‌دارند. توسعه مطالعات نظری در این مسیر حائز اهمیت است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:اعتقاد به مردمی بودن و مردمی ماندن کار قرآنی را جز یکی از اولویت‌ها قرار دهیم. همچنین تقویت سرمایه اجتماعی در زمینه خیریه‌های قرآنی بسیار مهم است. تعریف نظام خیریه قرآنی، تسهیل گری قانونی و اداری، دورشدن از سنگ اندازی‌ها از دیگر اولویت‌های کار در حوزه قرآنی است.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت در گفتگویی با خبرنگار ما درباره اولین نشست هماهنگی خیرین قرآنی گفت: جلسه هماهنگی اولیه برای تشکیل مجمع خیرین قرآنی در سطح ملی به صورت مردمی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه تعیین شد که راهبری این مجمع خیرین را به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده بگیرد و برای روشن کردن نقاط اتصال بین خیران مردمی و رسمی قرآنی برنامه ریزی داشته باشد.

فقهی زاده عنوان کرد:این جلسه تجربه موفقی بود و مدیران برجسته قرآنی که تجربیات عملی داشتند نظرات خوبی ارائه دادند. قرار است کارگروهی در معاونت قرآن با مشارکت بنیاد خیریه آلا تشکیل شود و برنامه ریزی این مجمع آغاز کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار