دبیر کارگروه اقتصاد مؤسسه تمدن اسلامی با تبیین نظام گردش مالی میان پول و طلا در ساختار اقتصادی «پولطلا »، گفت : قیمت طلا همواره ثابت است و به همین دلیل طلا تحریم ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد غلامی دبیر کارگروه اقتصاد مؤسسه تمدن اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان « پولطلا، جایگزینی برای ریال» با بیان اینکه بر اساس آخرین اصلاحات قانون پولی و ریالی کشور در سال ۹۶، یک گرم طلا باید معادل ۱۰۰ ریال باشد، اظهار داشت: با این توضیح متوجه می‌شویم ارزش پول ما اکنون تا چه میزان کاهش یافته و به جای آن خلق پول انجام شده است.

وی تورم کنونی در کشور را ناشی از خلق پول دانست که موجب از بین رفتن حدود ۷۰ درصد ثروت ایرانیان در طول سال های اخیر و انتقال آن به بانک ها شده است.

دبیر کارگروه معیشت و اقتصاد مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی با بیان اینکه آیت الله مکارم شیرازی خلق پول را از سه نظر حرام دانسته اند و بر اساس نظر ایشان خلق پول مصداق کلاهبرداری، خوردن مال به باطل و ضرر جامعه است ، ادامه داد : خلق پول توسط بانک‌ها انجام می‌شود  و بدین ترتیب پول در اختیار مردم در بازار دارای ارزش بسیار کمتری نسبت به پول در اختیار بانک ها است.

غلامی با بیان اینکه تنها راهبرد خروج ازنظام خلق پول در کشور ایجاد پول ثابت است ، بیان داشت : اینکه اغلب پس اندازهای جامعه به شکل طلا است نشان از بی اعتمادی به پول اعتباری و انتقال ریال به طلا است، این رویکرد باید در نظام اقتصادی ما نیز وارد شود تا از بحران خارج شویم.

وی با تاکید بر این مطلب که پولطلا موجب می‌شود تا تاثیر دلار بر اقتصاد کشور از میان برود، اظهار داشت: ارزش طلا ثابت است و حتی ارزش دلار نسبت به طلا همواره در حال سقوط بوده است.

دبیر کارگروه معیشت و اقتصاد مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی ابراز داشت: باید نهاد بیت المال تاسیس و جریان قانونی در ارتباط با پول‌طلا شکل بگیرد، بدین ترتیب طلایی که جامعه به بانک مرکزی برای ریال داده است دوباره به طلا نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ تن طلا در بانک مرکزی وجود دارد و تنها حدود ۱۵ درصد از این طلا برای سیستم پول‌طلا نیاز است، گفت: تحریم در این سیستم پولی دیگر جایی ندارد چراکه قیمت طلا همواره ثابت است، ذکر این نکته نیز لازم است که FATF به دلیل تحریم ناپذیر نبودن مبادله پول با طلا، آن را مصداق پولشویی می‌داند.

انتهای پیام/م

تورم کنونی در کشور ناشی از خلق پول است

برچسب ها: اخباراقتصادی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رضا
۱۹:۴۵ ۱۱ دی ۱۳۹۷
این که طلا پشتوانه پول ملی باشد، راه حل درازمدت است،
درحال حاضر دولت باید کوچک شود که هرچه زودتر نسبت به خصوصی شدن شرکتهای خدماتی که با بروکراسی های دست وپا گیر بر سر مردم هزاران مشکل ایجاد کرده و مانع ،مجوزات کاری و تولید شده اند