محموله میگوی قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار عبدالله نظرپورفرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان  در روز سه شنبه گفت: ماموران دریابانی با رصد اطلاعاتی موفق شدند محموله صید میگوی قاچاق را حین خروج از کشور در آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف کنند.

 نظر پور افزود: ماموران دریابانی روز گذشته در جریان بازرسی از ۲ فروند شناور صیادی، ۱.۲ تن میگوی دریایی که به صورت غیرمجاز صید شده بود کشف و ضبط کردند.

وی  گفت: ارزش محموله میگوی قاچاق را ۳۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط ۲ متهم به قاچاق نیز بازداشت و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.

نظرپور گفت: شناور‌های صیادی حامل میگوی قاچاق نیز به یکی از پایگاه‌های دریابانی در سواحل خوزستان هدایت شدند.کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی در ماه‌های اخیر سبب شکل گیری قاچاق صید توسط برخی سودجویان به کشور‌های حوزه جنوبی خلیج فارس شده است.

 وی در ادامه گفت: صید بی رویه و خارج از تقویم اعلام شده از سوی معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان سبب فشار بیش از حد به منابع ذخایر آبزیان باارزش صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و به مخاطره افتادن حیات برخی گونه‌های آبزیان و اشتغال صیادان مجاز در استان خوزستان شده است.

 وی افزود: ماموران دریابانی خوزستان در سال جاری دست کم ۲۲ تن صید غیرمجاز را که بنا بود از طریق آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس قاچاق شود توقیف کردند.در ماه‌های اخیر بهای انواع آبزیان دریایی در شهر‌های ساحلی خوزستان بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته که برخی علت این افزایش را قاچاق آبزیان دریایی عنوان می‌کنند.

وی گفت : سالانه حدود ۴۵ تا ۴۷ هزار تن انواع آبزیان دریایی (ماهی و میگو) در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان، میزان صید دریایی هرساله رو به کاهش است.

نظر پور افزود: فعالیت صیادان بدون مجوز، صید در زمان تخم ریزی، فعالیت برخی شناور‌های خارجی و ناوگان سنگین صید و صیادی خوزستان از چالش‌های عمده صید در آب‌های شمال غرب خلیج فارس است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ا

  کشف محموله ی میگوی قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس

برچسب ها: قاچاق ، محبط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.