کی نژاد گفت: امسال نزدیک به چهار هزار نفر در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی ثبت نام کردند که در نهایت ۹۰۰ نفر به عنوان عضو هیئت علمی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

امسال ۹۰۰ نفر عضو هیات علمی جذب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کی نژاد  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست دبیران هیئت‌های اجرایی جذب موسسات پژوهشی کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: هم اکنون ۹۸۰۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی مشغول فعالیت‌های علمی هستند که ۵۸۰۰۰ نفر آنان در ۱۰ سال اخیر جذب شده‌اند.

وی افزود: جذب این تعداد عضو هیئت علمی طی ۱۰ سال اخیر در دنیا کم‌نظیر است، در این بین نکته مهم این است که در میان افراد جذب شده به تعداد انگشت، فرد غیر منطبق با شئون هیئت علمی داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جذب اعضای هیئت علمی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی و نیازهای اعلامی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و به همین علت همیشه تعداد متقاضیان بیشتر از افراد جذب شده است.

وی افزود: در گذشته حدود ۳۵۰۰۰ هزار نفر در یک فراخوان شرکت می‌کردند اما اخیرا این تعداد به ۴۰۰۰ نفر کاهش یافته است، این موضوع در نتیجه بسترسازی‌های وزارت علوم و هیئت عالی جذب صورت گرفته است.

جذب هیئت علمی بر پایه ارزیابی علمی و صلاحیت عمومی است

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی گفت: جذب اعضای هیئت علمی بر اساس ارزیابی علمی و صلاحیت عمومی صورت می‌گیرد و اخیرا یک مرحله خود ارزیابی نیز اضافه شده است اما بیشتر فرایند در خود دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و با رعایت شاخص‌های مشخص صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۷
بسترسازی برای کاهش شرکت کنندگان در فراخوان یعنی چی؟ فرار مغزها؟ اشتغال به کارهای دیگر؟ دلالی؟ درخواست پارتی از متقاضیان. و کلأ عدم ثبت نام از ابتدای امر بواسطه نداشتن پارتی؟