شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور بیانیه‌ای ۹ دی ماه سال ۸۸ را یادگاری از تاریخ اعلام کرد، روزی که ملت ایران یک‌­صدا نفرت خود را از دشمنان داخلی و خارجی فریاد زدند.

گرامیداشت حماسه یوم الله ۹ دی توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن یوم الله ۹ دی، روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت را گرامی داشت. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

«این حرکت عظیم منسجم مردمی در مقابل توطئه‌ دشمن، با این نظم، با این بصیرت، با این شور، با این انگیزه در هیچ جای دنیا نیست؛ و این چهل سال است که ادامه دارد، بحث یک سال و ۲ سال و ۵ سال و مانند این‌ها نیست؛ نبرد ملت با ضد ملت است، نبرد ایران با ضد ایران است، نبرد اسلام با ضد اسلام است؛ این (نبرد) ادامه داشته و البته بعد از این هم خواهد بود؛ منتها سرگرم شدن ملت ایران به مبارزه و ایستادگی و استقامت، موجب نشده است که از بقیه‌ ابعاد و زوایای زندگی غافل بشوند، (بلکه) همین جوان‌های شما، بچه‌های شما پیشرفت‌های علمی را به وجود آورده‌اند، همین ماموران شما کار‌های بزرگ (برای) آبروی ملت ایران در کشور و در منطقه انجام داده‌اند. یعنی ملت نشان داد که یک ملت زنده است، یک ملت بانشاط است، یک ملت باخداست، و خدا هم کمک می‌کند (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم، ۱۹ دی ۹۶).

نهم دی ماه سال ۸۸، روزی یادگار از تاریخ است تا در یکی از عظیم­‌ترین و تاثیرگذارترین حرکت­‌های بعد از انقلاب اسلامی، ملت ایران یک‌­صدا نفرت خود را از دشمنان داخلی و خارجی و کلیه فتنه‌­گران به نمایش درآورد.

فتنه ۸۸ حادثه‌ای تلخ و در عین حال عبرت‌­آموز و درس­‌دهنده بود و حماسه ۹ دی، نشان داد که این نظام ولایی است که می­‌تواند در عصر غیبت حضرت ولی­عصر «عجل الله تعالی فرجه» و دوران انتظار، در برابر زیاده­‌خواهی‌­های آمریکا و همه جهان غرب ایستادگی کند.

در چنین روزی، امت هوشیار، بصیر و شهیدپرور ایران ثابت کرد که در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی خود، پشتیبان، ولی فقیه و آرمان­های امام و شهد است و برای حفظ و نگهبانی از آن، کوچک­ترین اغماضی ندارد.

ما نشان دادیم انقلاب اسلامی با تکیه به رهبری، ولی فقیه زمان، قادر است مانند ۸ سال دفاع مقدس، پیچیده‌ترین تهدید‌ها را مهار و با تبدیل آن به فرصت‌های تاریخی، دشمنان را از خلق فتنه‌های جدید علیه ارزش‌ها و مقدسات دینی، انقلابی و ملی برحذر دارد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت زعامت رهبر عظیم‌­الشان انقلاب اسلامی «مدظله العالی» فرارسیدن سالروز این حماسه بزرگ را به ملت بصیر و انقلابی ایران تبریک گفته و اعلام می­‌کند، تا همواره مدافع راستین ولایت و پاسدار واقعی آرمان­‌ها و ارزش‌های نظام شکوهمند اسلامی خواهد بود و در مقابله با هرگونه توطئه و تهدیدی، هوشیارانه ایستادگی کرده و در پویایی و پیشرفت علمی، فرهنگی کشور مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/

بزرگداشت یوم الله ۹ دی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.