مختار نیک مقام، مدیر آموزش و پرورش باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حضور راهبران و سرگروههای آموزشی در مدارس بسیار ارزشمند و مفید است و ناظران صدیق و تیزبین ما در مدارس هستند به نحوی که میتوان راهبران و سرگروههای آموزشی را موتور محرک ر. آموزش مقطع ابتدایی دانست.
وی افزود: درخواست و صدور تشویقی باید بر اساس ضوابط و در موارد نادر صورت پذیرد چرا که همه معلمان به نحو شایسته به وظایف خود عمل میکنند و با نظارت دقیق و هوشمندانه سرگروهها در مدارس میتوان از کاستیهای احتمالی جلوگیری کرد.
نیک مقام تعامل بین سرگروهها و راهبران آموزش را در مقطع ابتدایی بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: نظارت بالینی یک فرایند مستمر و همیشگی در حیطه آموزش است که جا و مکان نمیشناسد و مربوط به مقطع زمانی خاصی نیست لذا راهبران ضمن تاکید بر نقاط قوت ارزشیابی توصیفی ناظر تیز بین و صدیق فعالیتهای آموزشی باشند.
گفتنی است؛ هدف اصلی در ارزشیابی توصیفی بهبود شرایط یادگیری دانش آموزان با از بین بردن اضطرابهای نامطلوب ناشی از برگزری امتحانات و بازخوردهای عددی آن است.
انتهای پیام/م