بزودی؛

دانش آموزان عشایری در مدرسه درس می خوانند

مسئول آموزش و پرورش عشایر دزفول از کلنگ زنی و آغاز احداث یک باب مدرسه عشایری در روستای زاویه مرادی از توابع بخش مرکزی این شهرستان توسط یکی از نیکوکاران دزفولی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی جمالوندی، مسئول آموزش و پرورش عشایر دزفول درخصوص احداث مدرسه عشایری خیرساز در روستای زاویه این شهرستان گفت: بهمن دریکوندی یکی از نیکوکاران دزفول است که ۸۰۰ مترمربع زمین برای ساخت یک باب مدرسه ۶ کلاسه در روستای زاویه مرادی اهدا کرده و تمام هزینه‌های ساخت مدرسه را بر عهده گرفته است.

وی از اقدام این نیکوکار بدون اشاره به مبلغ موردنیاز برای ساخت این مدرسه تقدیر کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۵۰ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی در فضای کانکسی دبستان شهید هاشمی روستای زاویه مشغول به تحصیل هستند که با این اقدام خداپسندانه خیرین مدرسه ساز و ساخت یک مدرسه این مشکل برطرف خواهد شد.

جمالوندی افزود: با همت بسیج عشایری استان خوزستان چندین چشمه سرویس بهداشتی سیار به مدارس عشایری دزفول اهدا گردید.

مسئول آموزش و پرورش عشایر دزفول با بیان اینکه یکهزار دانش آموز عشایری در ۷۰ مدرسه عشایری دزفول تحصیل می‌کنند تصریح کرد: از این تعداد ۴۰ مدرسه چادری، ۱۰ مدرسه ساختمانی و ۲۰ مدرسه کانکسی است.

محرومیت دانش آموزان عشایری دزفول از وسایل گرمایشی

این مقام مسئول به سخت گذر بودن و پراکندگی مناطق عشایری و نبود امکان ساخت و ساز در این مناطق اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دانش آموزان عشایری با نبود وسایل گرمایشی در فصل سرد زمستان روبرو هستند.

مصطفی جمالوندی اذعان داشت: کمبود چادر برای مدارس چادری نیز یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان عشایر دزفول است که از خیرین تقاضا می‌شود به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/گ

احداث مدرسه عشایری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.