رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: امسال ۴۸۰ سبد غذایی بین مادران و زنان باردار روستایی این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سامرند مرزنگ رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: امسال ۴۸۰ سبد غذایی در چهار نوبت /هر ۲ ماه یک بار/ در بین ۱۲۰ مادر باردار بی بضاعت این شهرستان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: این سبد‌های غذایی با هدف ارتقای وضعیت تغذیه مادران نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه‌ای موسسه بنیاد علوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح این شهرستان توزیع شده است.

وی بیان کرد: مادران باردار روستایی بی بضاعت که دارای BMI /شاخص توده بدنی/ کمتر از ۱۸.۵ در شروع بارداری، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از ۱۰.۵ و بدون ممنوعیت برای بارداری باشند، مشمول دریافت این سبد غذایی رایگان هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان این که در قالب این طرح، مادران باردار روستایی از هفته ۱۶ شروع بارداری تا ۶ ماه بعد از بارداری سبد کالایی دریافت می‌کنند، گفت: در این طرح، جامعه هدف را مادران بارداری روستایی تشکیل می‌دهند که توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت شناسایی شده و برای دریافت سبد کالا به مرکز بهداشت این شهرستان معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این سبد‌های حمایتی حاوی ۱۵ قلم مواد غذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، گوشت مرغ، نخود، لپه، ماکارونی، عسل، خرما، تن ماهی، پنیر، روغن و حلوا شکری است.

مرزنگ گفت: هر مادر باردار مشمول این طرح در طول بارداری و شیردهی می‌تواند ۶ بار بسته‌های غذایی دریافت کند و پس از پایان دوره هر مادر، دیگر مادران باردار جدید جایگزین آنان می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

سبد غذایی بین مادران باردار روستایی در مهاباد توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.