مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از افزایش ۵۰۰ میلیون متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، پرویز آراسته امروز در جمع اصحاب رسانه گفت:تراز سطح آب دریاچه ارومیه در حال حاضر ۱۲۷۰/۵۶ متر است که نسبت به سال گذشته ۲۶سانتیمتر افزایش یافته است و ۳/۵۴ متر تا رسیدن به تراز اکولوژیک فاصله دارد.

وی افزود:همچنین وسعت آبی دریاچه نیز در همین مدت با ۳۱۱/۲ کیلومتر مربع افزایش به ۲۰۷۰/۴۳ کیلومتر مربع وحجم آب نیز با ۵۰۰میلیون متر مکعب افزایش ۱/۶۰۰میلیارد کتر مکعب رسیده است.

وی راه اندازی دوربین‌های پایش آنلاین در جزایر اشک وکبودان، خرید انتقال تجهیزات آب انبار، نصب آبگرمکن خورشیدی در کبودان و انتقال دو گوزن زرد از دشت ناز ساری واحداث ساختمان محیط بانی وایجاد ایستگاه سنجش گرد وغبار در رشکان را از اقداکات اداره پارک ملی دریاچه ارومیه در سال جاری برشمرد.

آراسته گفت: در۹ماهه سال جاری با ۲۳۷۰ مورد صید غیر مجاز آبزیان و۵۰ تخلف شکار غیر مجاز حیات وحش در استان برخورد شده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری ۲۰۵۹ برگ پروانه شکار در آذربایجان غربی صادر شده است افزود: در این مدت ۱۶هزارو ۱۳۳نفر ساعت آموزش همگانی محیط زیست نیز ارائه شده است.

انتهای پیام/پ

برسی میزان سطح آب دریاچه ارومیه

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.