فرماندارشهرستان تفت در بازدید از قلعه تاریخی و بوم گردی در حال احداث روستای دهشیر گفت::ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تفت نیازمند معرفی بیشتر به گردشگران است.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدمحامدی فرماندار شهرستان تفت در بازدید از قلعه تاریخی و بومگردی در حال احداث روستای دهشیر با اشاره به ساخت و مرمت ۴ واحد بوم گردی در روستای دهشیر گفت: شناسایی و معرفی این جاذبه‌های گردشگری و سوق دادن علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری به‌ویژه ساکنان منطقه که بتوانند از محیط زندگی خود چندمنظوره استفاده کنند نقش مهمی در توسعه گردشگری ، تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان و همچنین اشتغال‌زایی پایدار در منطقه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در مناطق مختلف روستایی شهرستان تفت نقاط طبیعی و تاریخی بسیاری نهفته که با توجه به بافت روستایی آن و زندگی طبیعی و آداب و رسوم رایج و تولیدات و محصولات می‌تواند جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران داشته باشد.

محامدی تأکید کرد: شهرستان تفت از ظرفیت‌های منحصر به فردی برای کمک به توسعه اقتصادی برخوردار است که باید مسئولان شهرستان برای گردشگر پذیری و معرفی بیشتر این منطقه بیشتر تلاش کنند.

قلعه تاریخی دهشیر در سال ۱۳۹۱ با شماره ۳۰۸۳۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در مسیر شاهراه یزد- شیراز و در روستای تاریخی دهشیر از توابع بخش مرکزی شهرستان تفت بناشده که مرمت این بنای بازمانده از قرن سیزده هجری آغاز شده است.


انتهای پیام/ ا

مسئولان شهرستان برای گردشگر پذیری تلاش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.