دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی گفت: کشفیات فرآورده‌های نفتی قاچاق در خراسان‌جنوبی طی ۹ ماهه سال جاری هزار و ۱۰۰درصد افزایش داشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حسنی مقدم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی و دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استان خراسان‌جنوبی در کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون کشفیات فرآورده‌های نفتی در خراسان‌جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل هزار و ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در مدت ذکر شده کشف قاچاق پارچه ۴۵۶ درصد و سیگار ۱۰۱ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه دستگیر شدگان در رابطه با قاچاق کالا ۱۳۸ درصد در ۹ ماهه سال جاری افزایش داشته است، ادامه داد: در همین رابطه پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۴۵ درصد افزایش داشته است.

 دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هزار و ۷۲۷ دستگاه ادوات کشاورزی پلاک گذاری شده است،اظهار کرد: ارزش مالی پرونده‌های تشکیل شده در ۹ ماهه سال جاری حدود ۱۴ میلیارد و و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که این ارزش ریالی افزایش ۱۲۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه  در ۹ ماهه سال ۹۷ حدود ۷۵۳ کارت هوشمند توقیف و از مدار خارج شد بیان کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که قاچاق کالا فقط در مرزهای کشور شکل می‌گیرد در حالی که علاوه بر مرز در سایر مکان‌ها نیز امکان عرضه و قاچاق کالا وجود دارد که خراسان جنوبی نیز از این مهم مستثنی نیست.

حسنی مقدم  ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های مهم استفاده از کالاهای ایرانی است ولی کیفیت این کالاها نیز باید به گونه‌ای باشد که مردم برای خرید آن اقبال داشته باشند.

انتهای پیام / ط ا

توقیف حدود ۷۵۳ کارت هوشمند از ابتدای سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار