مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت:پرونده‌های قاچاق سوخت در ‎شهرستان نهبندان ۳۰ برابر افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛اشرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت:پرونده های قاچاق سوخت در ‎شهرستان نهبندان 30 برابر افزایش یافت.

وی افزود:نوسانات نرخ ارز و شکاف قیمتی بین سوخت توزیعی داخل کشور با کشورهای همجوار ، موجب افزایش قاچاق سوخت از سوی افراد سودجو شده است .

اشرفی گفت:در شهرستان نهبندان خروج سوخت به سمت استان سیستان و بلوچستان و در نهایت قاچاق به همسایگان شرقی کشور، موجب افزایش 30 برابری آمار پرونده های تخلفات سوختی در آبان ماه 97 در مقایسه با آبان ماه سال گذشته شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: در آبان امسال از سوی واحد های انتظامی شهرستان 119 فقره گزارش کشف سوخت به اداره تعزیرات حکومتی نهبندان ارسال که پس از طی تشریفات قانونی متخلفان، علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به پرداخت بالغ بر 3 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند .

وی ضمن هشدار به قاچاقچیان سوخت و افراد سودجو از برخورد قاطع مراجع مسئول در مقابله با این پدیده خبر داد و اظهار کرد: به موجب ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر شخصی که مرتکب قاچاق فرآورده های سوختی و یا حمل و نگهداری آن شود علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت دو برابر ارزش فرآورده محکوم می شود.

اشرفی گفت: مرجع تعیین ارزش سوخت قاچاق، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی است که بر مبنای FOB خلیج فارس اعلام می شود .

انتهای پیام/غ

افزایش قاچاق سوخت در شهرستان نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.