رئیس پیشین کمیته ملی حزب دموکرات اعلام کرد به دلیل اختلال روانی رئیس‌جمهور آمریکا، دموکرات‌ها نمی‌توانند با او برای پایان دادن به تعطیلی دولت مذاکره کنند.

اختلال روانی ترامپ مانع مذاکره دموکرات‌ها با او برای پایان دادن به تعطیلی دولت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، هاوارد دین، رئیس پیشین کمیته ملی حزب دموکرات، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را فردی دارای اختلال روانی خواند و اعلام کرد دموکرات ها نمی توانند با فردی غیرمنطقی برای پایان دادن به تعطیلی موقت دولت مذاکره کنند.

هاوارد دین، از منتقدان همیشگی رئیس جمهور آمریکا، به شبکه ام اس ان بی سی گفت: من واقعا فکر می کنم رئیس جمهور دارای اختلال روانی است و مدتهاست که اینگونه فکر می‌کنم. به اعتقاد من او چیزهای می گوید که می‌داند درست نیست و به نوعی فکر می کند که مردم حرفهای او را باور می کنند؛ اما آنها (حرفهایش را) باور نمی کنند.

او افزود: شما قطعا نمی توانید با فردی غیرمنطقی مذاکره کنید. جمهوری‌خواهان و دموکرات ها در کنگره آمریکا مجبور هستند نهایت سعی خود را بکار بگیرند تا این کشور را بدون وجود یک مدیر اجرایی اداره کنند. تا زمانی که جمهوری خواهان متوجه نشوند که آنها نه فقط نسبت به حزب خود بلکه نسبت به کشور خود وظیفه دارند، این اتفاق رخ نخواهد داد.

شایان ذکر است، تعطیلی موقت دولت آمریکا از 22 دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شده و هنوز نشانه ای از پایان دادن به آن به چشم نمی خورد. اختلاف نظرات میان رئیس جمهور آمریکا و دموکرات ها بر سر تامین بودجه دیوار مرزی مکزیک در آستانه آغاز به کار کنگره و مجلس نمایندگان جدید این کشور کماکان ادامه دارد. هرگونه توافقی میان دو طرف بر سر بودجه، برای اجرایی شدن باید هم در سنا تصویب شود و هم به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد. این در حالی است که ترامپ برای تأمین هزینه ساخت دیوار در مرز میان آمریکا و مکزیک، درخواست بودجه 5 میلیارد دلاری کرده است. کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها تأمین امنیت مرزی را ضروری می دانند، اما معتقدند ساخت دیوار مرزی هدر دادن پول خواهد بود.

در همین حال، روز گذشته اعضای دموکرات مجلس جدید نمایندگان آمریکا با طرحی موافقت کرده‌اند که بر اساس آن، بدون تأمین بودجه موردنظر  رئیس‌جمهور این کشور، برای ساخت دیوار مرزی، به تعطیلی دولت فدرال به‌طور موقت پایان داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار