چاک شومر و نانسی پلوسی در یک بیانیه مشترک از «دونالد ترامپ» به دلیل به تعطیلی کشاندن دولت آمریکا به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، به دنبال تعطیلی بخشهایی از دولت آمریکا، رهبران دموکرات کنگره به انتقاد از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور پرداختند.

«چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا و «نانسی پلوسی»، رهبر کنونی اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: رئیس جمهور ترامپ بیش از 25 بار اعلام کرد که می خواهد دولت را تعطیل کند و هم اکنون به آنچه که می خواست رسید. دموکرات‌ها پیشنهادهای متعددی را برای جلوگیری از تعطیلی دولت به جمهوری‌خواهان ارائه کردند. از جمله آن می توان به پیشنهادی که به تصویب مجلس سنا رسید، اشاره کرد. در همه این پیشنهادها بودجه لازم برای ایجاد امنیت مرزی مؤثر، معقول و قوی ارائه شده بود؛ نه بودجه ای برای ساخت دیوار گران قیمت و بی فایده رئیس جمهور.

آنها در ادامه این بیانیه با اشاره به افتادن کنترل مجلس نمایندگان به بدست دموکرات‌ها در ماه ژانویه اعلام کردند: «اگر رئیس جمهور ترامپ و جمهوری خواهان بخواهند به این «تعطیلی ترامپی» ادامه دهند، اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را تصویب خواهد کرد که دولت در ماه ژانویه بازگشایی شود.»

این نمایندگان اقلیت دموکرات در حالی نام این تعطیلی را «تعطیلی ترامپی» گذاشتند که رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در یک پیام ویدئویی دموکراتها را به خاطر این تعطیلی مقصر دانست و نام این تعطیلی را حتی «تعطیلی دموکراتها» گذاشت.

با بی نتیجه ماندن رایزنی میان مقامات کاخ سفید و کنگره برای حل اختلاف بر سر تأمین بودجه لازم ساخت دیوار مرزی مکزیک، بخشهایی از سازمان های دولتی آمریکا از نیمه شب به وقت آمریکا (امروز 8:30 صبح به وقت ایران) تعطیل شد و این سازمان ها باید با حداقل نیروی کاری به فعالیت ادامه دهند. این سومین بار است که دولت دونالد ترامپ تعطیل می شود.

شومر پیش از این هم خطاب به ترامپ گفته بود آشفته ترین ریاست جمهوری تاریخ آمریکا در دوره او (ترامپ) رخ داده است و او بدون هیچ مشورتی تصمیم گیری می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار