مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت:بیش از ۱۵۰ نجاتگر از استان‌های جنوب شرق کشور جهت حضور در آزمون کسب درجه ایثار در محل پایگاه امدادی پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان کرمان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۱۵۸ نجاتگر جهت کسب درجه ایثار در محل پایگاه امدادی پشتیبانی این جمعیت شرکت کردند.

رضا فلاح با اشاره به اینکه این آزمون در راستای ارتقاء توان عملیاتی، افزایش سطح مهارت و توانمندی داوطلبان حوزه امداد ونجات برگزار می‌شود، گفت: فعالیت‌های جستجو ونجات معمولا در محیط‌های نامناسب و شرایط سخت ضرورت می‌یابد و کار در چنین شرایطی نیاز به آمادگی جسمانی بسیار بالا و مهارت‌های جستجو و نجات دارد.

فلاح با اشاره به اینکه آزمون می‌تواند محکی مناسب برای سنجش آمادگی نیرو‌ها و گزینش افراد مناسب برای عملیات امدادونجات باشد، افزود: برگزاری آزمون به منظور سنجش سطح آمادگی امدادگران و نجاتگران در این بخش امری ضروری است، تا از این رهگذر گامی در جهت ارتقاء سطح علمی و تخصصی امدادگران و نجاتگران در سطح کشور برداشته شود.

وی افزود: یکسان سازی، ایجاد استاندارد و سنجش توانمندی مشخص جهت ارتقاء سطح آمادگی جسمانی و مهارتی، تقویت پارامتر‌های مهارت، سرعت، دقت و قدرت افراد و حفظ آمادگی دائمی جسمانی و مهارتی در نجاتگران از اهداف برگزاری این دوره است.

این برنامه با حضور نجاتگران استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، هرمزگان و کیش از  ۷ دی ماه ۹۷ به مدت چهار روز در محل پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.
انتهای پیام/ی

آموزش امداد و نجات به میزبانی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار