سامانه بارشی با بارش خفیف در بیرجند، سرایان و فردوس فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  لطفی کارشناس هواشناسی استان گفت: بر اساس الگوی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای هواشناسی و نفوذ جریانات ناپایدار و مرطوب به  جو استان از امروز تا اوایل وقت فردا سه شنبه، افزایش متناوب ابر و سرعت وزش باد،  بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و تشکیل مه  و برای جنوب استان گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه شدت بارندگیها برای بخشهایی از شهرستانهای نهبندان، سربیشه، خوسف ، درمیان و بیرجند خواهد بود، افزود: در اثر این بارشها، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال جاری شدن رواناب دور از انتظار نیست.

لطفی با بیان اینکه از ساعتی قبل بارشها در بیرجند، سرایان و فردوس آغاز شده است گفت:  سامانه بارشی اوایل وقت فردا از جو استان خارج خواهد شد که برای فردا شرایط جوی پایدار و آرام پیش بینی می شود.

در شبانه روز گذشته قاین با 3 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و طبس با حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین 2 و 17 درجه سانتیگراد گزارش شد و پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز بیرجند با یک درجه کاهش به 16 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.