به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فخار مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: از همان ابتدا که مشکل به وجود آمد با وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت در تعامل بودیم تا بتوانیم پس از ریشهیابی مشکل را رفع کنیم. در ابتدا مشخص نبود که اختلال ایجاد شده به دلیل تحریم است یا آن که شبکه اینترنت داخلی باعث ایجاد مشکل شده است. همین مسئله و پیچیدگیهای زیرساخت اینترنت روند رسیدن به نتیجه را کمی سخت کرده بود.
وی افزود: متاسفانه بسیاری از کاربران نیز فکر میکردند بنیاد ملی بازیهای رایانهای مسبب این مشکل بوده است و در فضای مجازی ما را شماتت میکردند در حالی که از همان ابتدا پیگیر حل مشکل بودیم. خوشبختانه تعامل و رویکرد بسیار مثبت وزارت ارتباطات باعث شد تا مشکل این بازی بالاخره رفع شود.
براساس گزارشهای شرکت زیرساخت، عمدهی مشکلات مربوط به بخش آنلاین بازی PES 2019 روی شبکه ارائهدهندگانی چون شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین، صبانت، های وب، مخابرات، ایرانسل و... هماکنون رفع شده است و همچنان روند بررسی روی سایر ارائه دهندگان نیز ادامه دارد. به نظر می رسد درصدی از مشکل ایجاد شده نیز به دلیل اتصال به آی پی های شرکت گوگل به وجود می آید، این آی پی ها از سمت گوگل به روی کاربران ایرانی بسته شده است.
کاربران این بازی در صورتی که هنوز در اتصال به بخش آنلاین این بازی مشکل دارند میتوانند از طریق فرم https://www.ircg.ir/fa/form/34 مشکل خود را گزارش دهند تا جهت رفع کامل مشکل پیگیریها صورت پذیرد.
انتهای پیام/