معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان از آغاز فرایند ارائه آمار تولید و استخراج در سامانه کاداستر معادن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، محمودرضا رحمتیان گفت: فرآیند ارائه آمار تولید و استخراج ماهانه مواد معدنی مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری برای بهره‌برداران و مسؤولان فنی معادن در سامانه کاداستر معادن بارگذاری شده و از امروز دهم دی‌ماه به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: پیرو بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارائه آمار تولید فقط برای پروانه‌های بهره‌برداری که مواد معدنی مندرج در آن مطابق با آخرین نسخه جدول طبقه‌بندی مواد معدنی (ISIC)، بازنگری و اصلاح‌شده امکان‌پذیر است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: از زمان راه‌اندازی این فرآیند، اخذ هرگونه آمار استخراج خارج از سامانه ممنوع است و در صورت عدم تحقق بخشنامه مذکور، ضروری است جهت جلوگیری از اخلال در ارائه آمار تولید در اسرع وقت نسبت به بازنگری، صدور و جایگزینی مجوز اصلاحی با نسخ قبلی اقدام شود.

رحمتیان اظهار داشت: ارائه آمار تولید ماهانه توسط مسئولین فنی مستلزم انتساب ایشان به معدن تحت نظارت توسط سازمان‌های نظام‌مهندسی معدن استانی است و مطابق با تبصره ۳ ماده ۵۱ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن، در صورت عدم ارائه گزارش‌های ماهانه تا سقف زمانی سه ماه متوالی یا شش ماه متناوب مشمول ماده ۲۰ قانون معادن قرار خواهند گرفت و سلب صلاحیت خواهند شد.

انتهای پیام/پ

آغاز فرایند ارائه آمار تولید و استخراج در سامانه کاداستر معادن

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار