معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی 14 ماه گذشته  با تخلیه بار 10 کشتی بزرگ حدود 120 هزار تن کالا شامل گندم و حبوبات از بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شده است.

ترانزیت 120 هزار تن کالا از بندر چابهار به افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی 14 ماه گذشته  با تخلیه بار 10 کشتی بزرگ حدود 120 هزار تن کالا شامل گندم و حبوبات از بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شده است.

«محمد علی حسن زاده» با بیان اینکه چهار بندر کوچین، کاندلا، ماندرا و جواهر نعل نهرو به عنوان بنادر مبدا بارگیری کالاهای ترانزیتی و صادراتی از هندوستان به بندرچابهار تعیین شده اند، افزود: چابهار در بحث تعیین کریدورهای ترانزیتی و حمل و نقلی به عنوان بندر واسط و سه مرز زمینی بین ایران و افغانستان به عنوان نقاط گمرکی تعیین شده است.

وی ضمن یادآوری برپایی نخستین نشست راهکار های عملیاتی سازی موافقت نامه چابهار گفت: تعیین کریدور های حمل و نقلی و توافق بر سر پروتکل های اجرایی در حوزه های بندری، جاده ای و گمرکی از مهم ترین دستاورهای نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان محسوب می شود.

بندر چابهار هم از نظر ترانشیپی به واسطه برخورداری از کوتاه ترین فاصله با مسیر کشتیرانی آسیا - اروپا و هم از حیث ترانزیتی به دلیل همرز بودن با کشور افغانستان، موقعیت ممتازی و برجسته ای را نسبت به سایر بنادر منطقه دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.