معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ در برقراری صلح افغانستان، پیشرفت در تعامل با پاکستان و ادامه مذاکرات با مقامات هندی برای تحریم بندر چابهار ناامید شده است.

اعتراف آمریکا به شکست در افغانستان و تحریم چابهاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آلیس ولز، معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ در برقراری صلح افغانستان، پیشرفت در تعامل با پاکستان و ادامه مذاکرات با مقامات هندی برای تحریم بندر چابهار ناامید شده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا در یک نشست رسانه ای افزود: با وجود این ناامیدی ،آمریکا تأثیر تحریم های این کشور علیه تهران در خصوص بندر چابهار را مورد بررسی قرار خواهد داد و در باره موضوع چابهار، در فرایند بررسی روند اعمال تحریم‌ ها هستیم.

وی گفت: روند بازنگری در حال انجام است و ما نگرانی و علاقه مندی در زمینه افزایش صادرات به افغانستان و افزایش صادرات افغانستان به هند را بسیار جدی می‌ گیریم.

ایرنا نوشت: به گفته کارشناسان منطقه، اگر چه آمریکا در صدد تحریم کامل بندر چابهار است، اما از طرف دیگر با مخالفت شدید دولت های هند و افغانستان مواجه شده است و تا کنون در روند متقاعد کردن کشور هند برای تحریم بندر چابهار موفق نبوده است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
فکر کنم امریکا چابهار را بخاطر همکاری با افغانستان و ایجاد کانال ترانزیت افغانستان تحریم کرد ؟