مشاور رئیس جمهوری افغانستان و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران، درباره انتقال تجربیات ایران به افغانستان در زمینه تاسیس مناطق آزاد دیدار و گفتگو کردند.

تاکید مقامات ایران و افغانستان بر گسترش همکاری های اقتصادیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور رئیس جمهوری افغانستان و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران، درباره انتقال تجربیات ایران به افغانستان در زمینه تاسیس مناطق آزاد دیدار و گفتگو کردند.

«داود سلطان زوی» مشاور رئیس جمهوری و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه های افغانستان در دیدار با «مرتضی بانک» رئیس مناطق آزاد ایران، گسترش همکاری های دوکشور در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله توسعه صنعت و ترانزیت، گردشگری و همکاری های پولی و بانکی و همچنین بهره گیری از تجربیات ایران در زمینه های مختلف را خواستار شد.

سلطان زوی افزود: ایران و افغانستان در طول تاریخ با رعایت اصول حُسن همجواری در سخت ترین شرایط، یاور یکدیگر بوده اند و حضور صدها هزار افغان در ایران در دهه های گذشته، نشانه این اعتماد و علاقه دو جانبه مردم دو کشور است.

«مرتضی بانک» هم با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با همسایگان، این امر را یک اصل اساسی در سیاست خارجی ایران دانست و تاکید کرد: ارتباط عمیق و گسترده با همه کشورهای همسایه از جمله کشور دوست افغانستان، از اولویت دولت ایران در گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه است.

هیات تجاری افغانستان در سفر به ایران قرار است علاوه بر دیدار با مسوولان و مقامات ایرانی و از جمله معاونان و مدیران سازمان سرمایه گذاری خارجی، از برخی مناطق آزاد تجاری از جمله شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و منطقه آزاد چابهار دیدن  کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار