حذف ۲۴ پستاندار وحشی از طبیعت خراسان رضوی یک ماه / دستگیری ۸۳ نفر شکارچی متخلف و ضبط ۲۴ قبضه اسلحهفرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۸۳ شکارچی متخلف در آذر ماه سال جاری در استان خبرداد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مامورین یگان طی یک ماه گذشته موفق به دستگیری ۸۳ شکارچی متخلف شدند و آن‌ها را طی ۵۶ فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی تصریح کرد: از متخلفین دستگیر شده ۲۴ قبضه اسلحه شکاری و ۷۳۵ تیر فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد که هشت قبضه آن غیر مجاز و قاچاق بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه ۲۴ راس پستاندار وحشی خبرداد و گفت: ۱۳ لاشه قوچ و میش وحشی، ۶ لاشه آهوی وحشی، لاشه ۵ رأس کل و بز دربین لاشه‌ها موجود بود و نیز لاشه ۳۴۲ قطعه پرنده وحشی از قبیل: چکاوک، سهره و .. نیز طی ماه گذشته از متخلفان کشف شده است.

شعبانی از خروج ۱۵۰۰ راس دام شامل گوسفند و بز اهلی که بطور غیر مجاز در مناطق چهار گانه حفاظت محیط زیست در حال چرا بودند اشاره کرد و افزود: در مراجع قضایی برای مالکین دام‌ها تشکیل پرونده تخلف شده است.

صدور اخطاریه‌های زیست محیطی برای چند واحد صنعتی

وی در خصوص فعالیت‌های جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی به جلوگیری از ۳۴ مورد آلودگی از قبیل: هوا، آب، خاک و پسماند اشاره و تصریح کرد: به ۱۷ واحد صنعتی جهت رفع آلودگی اخطاریه‌های زیست محیطی صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان خراسان رضوی علاوه بر وظایف ذاتی خود جهت افزایش سطح فرهنگ زیست محیطی در مدارس و حاشیه روستا‌های مناطق چهار گانه ۱۲۰ ساعت کلاس آموزش نیز برگزار کرده اند و از آنجا که پیشگیری از جرایم شکار و صید جزو وظیفه ذاتی یگان حفاظت است، درماه گذشته از ارتکاب ۷ فقره شکار غیر مجاز توسط محیط بانان جلوگیری و برای متخلفین به جرم شروع به شکار تشکیل پرونده شد.
 
شعبانی میزان خسارت وارده از سوی متخلفین به محیط زیست در آذر ماه سال جاری را مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: واریز این مبلغ جریمه به حساب خزانه از سوی متخلفان یک الزام قانونی است.
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.