مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری، از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۶۴۹ حوضه آبخیز کشور خبر داد.

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به طرح‌های آبخیزداری کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هوشنگ جزی مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در نشست با مدیران اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: توسعه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‎داری، زمینه‎ساز کاهش سیلاب‌ها، حفظ خاک، جلوگیری از هدر رفت آب، تقویت منابع زیرزمینی و افزایش دبی قنوات و چشمه‌ها با کنترل تبخیر و نفوذ آب می‌شود.

وی همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار طی سال جاری و با عنایت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در ۶۴۹ حوضه آبخیز کشور خبر داد و افزود: تا کنون ۶۵ درصد این اعتبار به استان‌ها ابلاغ شده است.

جزی اضافه کرد: با این میزان اعتبار، عملیات آبخیزداری، مکانیکی و بیومکانیکی در ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع اعتبارات این حوزه بر اساس شاخص‌هایی مانند خسارات ناشی از سیلاب، خشکسالی، دشت‌های بحرانی، فرسایش خاک و منابع آبی صورت گرفت.

جزی با بیان اینکه عملیات آبخیزداری و آبخوان‎داری در چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد گفت: ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها، و به منظور کنترل منابع آبی و تعذیه سفره‌های زیرزمینی در این استان اختصاص یافت.

به گفته وی؛ بر اساس انعقاد تفاهم‎نامه با استانداری چهارمحال و بختیاری، ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر هم برای اجرای این طرح‌ها در استان اختصاص یافت.

انتهای پیام/خ

طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‎داری عامل حفظ آب و خاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار